Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

Wóz strażacki za frekwencję trafi do Kobylanki

Dodano: 4 lata temu Autor:
Redakcja poleca!

Gmina Kobylanka uzyskała najwyższą frekwencję w byłym województwie szczecińskim w niedzielnych wyborach Prezydenta RP.

Wóz strażacki za frekwencję trafi do Kobylanki

W nagrodę otrzyma nowy wóz strażacki.

Gmina Kobylanka wygrała w II turze konkursu ogłoszonego przez MSWiA "Bitwa o wozy". Dzięki zaangażowaniu wszystkich mieszkańców, którzy wzięli udział w wyborach, frekwencja w gminie wyniosła 74,58 proc. Okazała się ona najwyższa na terenie dawnego województwa szczecińskiego. - To zasługa nas wszystkich- mówi Julita Pilecka, Wójt Gminy Kobylanka. - Każdy głos oddany w wyborach sprawił, że dziś możemy być z siebie dumni i cieszyć się z wygranej. Najbardziej cieszą się zapewne druhowie z OSP Kobylanka, którzy już od wielu lat z utęsknieniem czekali na nowe auto. Teraz ich marzenia się ziściły, a my, mieszkańcy, możemy czuć się bardziej bezpiecznie- dodaje Wójt.

Celem akcji "Bitwa o wozy" było propagowanie aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu politycznym, społecznym i gospodarczym Polski oraz chęć wyróżnienia społeczności lokalnej najbardziej aktywnej w danym województwie. Gminy do 20 tysięcy mieszkańców z najwyższą procentową frekwencją uzyskały dotacje na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych przez jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych ze środków Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

W I turze nowy wóz strażacki w województwie zachodniopomorskim trafił do gminy Rewal, w której frekwencja wyniosła 86 proc. - Cieszę się, że akcja profrekwencyjna spotkała się z bardzo dużym odzewem wśród naszych obywateli- powiedział minister Mariusz Kamiński wręczając promesy na zakup wozów bojowych dla OSP. W I turze do rozdania było 16 pojazdów, w II turze już 49, po jednym na jedno województwo według starego podziału. Wartość jednego samochodu to niemal 800 tys. zł.

 

Źródło: MSWiA
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja