Dzisiaj jest: 18.7.2025, imieniny: Kamila, Karoliny, Roberta

Czy jest szansa na reaktywację linii kolejowej ze Stargardu do Myśliborza?

Dodano: 3 miesiące temu Autor:
Redakcja poleca!

Odtworzenie połączenia Stargard-Myślibórz oraz prace na ciągu Gorzów Wlkp.-Szczecin znajdują się na rządowej i PKP PLK liście rezerwowej inwestycji kolejowych.

Czy jest szansa na reaktywację linii kolejowej ze Stargardu do Myśliborza?

Odtworzenie połączenia Stargard-Myślibórz oraz prace na ciągu Gorzów Wlkp.-Szczecin znajdują się na rządowej i PKP PLK liście rezerwowej inwestycji kolejowych. Czy istnieje szansa na przywrócenie kursowania pociągów ze Stargardu do Myśliborza przez Pyrzyce?

Zapowiedzi przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 411 powtarzane są od lat od polityków najwyższego szczebla z Warszawy, przez samorząd województwa ze Szczecina, po lokalnych samorządowców ze Stargardu. Do tej pory nic z nich nie wyszło. Do sprawy powróciła Paulina Matysiak, posłanka partii Razem, która zauważyła, że w ostatnim czasie PKP PLK SA zrealizowały odbudowę odcinka linii kolejowej nr 410 na trasie Złocienie-Drawno. Inwestycja została sfinansowania przez Ministerstwo Obrony Narodowej i miała na celu poprawę dostępu kolejowego do jednostek wojskowych. – W kontekście stale rosnącego zainteresowania transportem kolejowym w Polsce, zasadnym wydaje się podejmowanie  inwestycji w rozwój pasażerskich połączeń kolejowych- zwróciła uwagę posłanka.

Piotr Malepszak, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że w dokumencie wskazującym cele i kierunki rozwoju sieci kolejowej, opracowanym przez spółkę PKP PLK pn. „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.- zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku ujęto następujące zadania: Odtworzenie połączenia Złocieniec-Drawno, Rewitalizacja linii kolejowej nr 410 na odcinku Drawno-Choszczno, Włączenie do obsługi uzdrowiska Połczyn-Zdrój, Odtworzenie połączenia Stargard-Myślibórz oraz Prace na ciągu Gorzów Wlkp.-Szczecin obejmującym linie 415, 422 i 411”. Ostatnie zadanie znalazło się na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032). – W chwili obecnej powyższe projekty nie mają zapewnionego finansowania, dlatego na ten moment nie jest znany harmonogram ich realizacji- poinformował Piotr Malepszak.

Podsekretarz Stanu dodał, że w przypadku projektów o znaczeniu regionalnym decydujący głos w kwestii kolejności ustalania priorytetów dla zadań inwestycyjnych w danym województwie ma organizator transportu publicznego na terenie danego województwa, czyli marszałek województwa. - Do zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego należy planowanie rozwoju transportu, organizowanie publicznego transportu zbiorowego oraz zarządzanie publicznym transportem zbiorowym- poinformował Piotr Malepszak. – Należy mieć również na uwadze, że ewentualna decyzja o realizacji inwestycji o charakterze regionalnym powinna wynikać ze szczegółowych analiz technicznych i ekonomicznych, potwierdzających zasadność realizacji danego przedsięwzięcia. Działania związane z realizacją inwestycji kolejowych powinny uwzględniać jak najlepsze dopasowanie środka transportu do potrzeb danego regionu, połączeń komunikacyjnych i potoków pasażerskich, przy racjonalnym wydatkowaniu środków publicznych- poinformował Piotr Malepszak.

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Chór Cantore Gospel - koncert finałowy. FOTORELACJA