Dzisiaj jest: 24.4.2025, imieniny: Bony, Horacji, Jerzego

Brakuje nocnego pociągu ze Szczecina? „Mieszkańcy nie mają takich potrzeb w zakresie mobilności”

Dodano: wczoraj Autor:
Redakcja poleca!

Ostatni pociąg ze Szczecina do Stargardu odjeżdża po godzinie 23. Radna Anna Nowak uważa, że mieszkańcy Stargardu potrzebują pociągu nocnego.

Brakuje nocnego pociągu ze Szczecina? „Mieszkańcy nie mają takich potrzeb w zakresie mobilności”

Ostatni pociąg ze Szczecina do Stargardu odjeżdża po godzinie 23. Radna Anna Nowak uważa, że mieszkańcy Stargardu potrzebują pociągu nocnego.

Radna Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego Anna Nowak zwróciła się do Marszałka o utworzenie nocnego połączenia kolei regionalnej między stacjami Szczecin Główny-Stargard. Uzasadnia, że obecnie ostatni pociąg kolei regionalnej odjeżdża o godz. 23.12, a kolejne połączenie na trasie jest dostępne dopiero po godzinie 5.00 za pośrednictwem przewoźnika TLK. – Szczecin, jako największe miasto województwa zachodniopomorskiego, pełni nie tylko funkcję miejsca pracy dla wielu mieszkańców Stargardu, ale również stanowi centrum spotkań oraz wydarzeń kulturalnych. Niestety, brak późniejszych połączeń kolejowych znacząco ogranicza możliwość uczestnictwa w takich aktywnościach, szczególnie dla osób, które nie posiadają własnego środka transportu- tłumaczy radna Anna Nowak.

Radna dodaje, że pociąg nocny umożliwiłby mieszkańcom Stargardu spędzenie większej ilości czasu w Szczecinie, bez obaw o konieczność powrotu o określonej godzinie. Dodatkowo, zwiększenie dostępności transportu publicznego zapewniłoby bezpieczny powrót do domu osobom, które spożywały alkohol, stanowiąc jednocześnie alternatywę dla korzystania z samochodów osobowych- zapewniła Anna Nowak.

Urząd Marszałkowski przyjrzał się sprawie i nie widzi potrzeby uruchamianie dodatkowego pociągu nocnego. – Z wyników badań napełnieni pociągów wynika, że ostatnim w dobie pociągiem aglomeracyjnym ze Szczecina o godz. 23.12 do Stargardu podróżuje przeciętnie zaledwie 25 osób, co powoduje, że efektywność ekonomiczna tego pociągu jest bardzo niska, a finansowanie jego kursowania może wydawać się kontrowersyjne- poinformował Jakub Kowalik, Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego. – Stoję jednak na stanowisku, że spójność komunikacyjna miast tworzących Szczeciński Obszar Metropolitalny jest bardzo ważna z punktu widzenia wygody, poziomu życia i możliwości rozwoju zawodowego mieszkańców, dlatego uruchamianie pociągów łączących aglomerację późnym wieczorem oraz wcześnie rano, kiedy podróżnych jest mniej, niż w ciągu dnia, jest również wskazane. Nie oznacza to jednak nieograniczonego finansowania i uruchamiania pociągów w godzinach całkowicie nieracjonalnych z punktu widzenia potrzeb mieszkańców oraz efektywności ekonomicznej tych połączeń- wyjaśnił Wicemarszałek.

Jakub Kowalik poinformował, że dotychczas do Urzędu Marszałkowskiego nie wpłynął ani jeden wniosek mieszkańców, wskazujący na potrzebę uruchomienia pociągu łączącego Szczecin ze Stargardem po północy. – Można więc na tej podstawie sądzić, iż mieszkańcy nie mają takich potrzeb w zakresie mobilności. Potwierdzają to także niskie statystyki napełnienia wspomnianego pociągu, odjeżdżającego ze Szczecina Głównego o godz. 23.12- przekazał Wicemarszałek. Dodał, że sieć SKM współfinansowana jest przez partnerów SOM (w tym Gminę Miasto Stargard- przyp. red.) i decydujący głos w sprawie oczekiwanych godzin kursowania pociągów SKM mają samorządy zaangażowane w projekt.

 

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Dzień otwarty Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Stargardzie. Fotorelacja