Zajęcia w czasie ferii zimowych będą odbywać się od 1 do 12 lutego, według harmonogramu:
poniedziałek 1.02. i 8.02. |
„Forma eksperymentalna” - eksperymenty ze sztuką: performance, instalacja, taniec… |
wtorek 2.02. i 9.02. |
„Podstawy garncarstwa” - warsztaty z gliną dla każdego |
środa 3.02. i 10.02. |
„Stargard moich marzeń” - jak będzie wyglądało nasze miasto za sto lat? |
czwartek 4.02. i 11.02. |
„Oswój stwora!” - gryfy, smoki, syreny i bazyliszki – czyli jaki stwór mieszka w herbie? |
czwartek 4.02. i 11.02. |
„Podstawy garncarstwa” - warsztaty z gliną dla każdego |
piątek 5.02. i 12.02. |
"Zaprojektuj emocje" - emocje w opowieściach, obrazach, rzeźbach i w słowach |
Wszystkie zajęcia odbywają się w grupach maksymalnie 20 osobowych. By wziąć udział w zajęciach należy przybyć do muzeum około 10 minut przed ich rozpoczęciem i zakupić bilet. Nie prowadzimy zapisów na zajęcia.
Grupy zorganizowane pow. 10 osób prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu ustalenia indywidualnych terminów zajęć, poza proponowanymi powyżej. Grupom zorganizowanym proponujemy także wzięcie udziału w grze "Muzealny Detektyw" - zapisy telefoniczne.
Koszt udziału w zajęciach: 5 zł / os.
SZCZEGÓŁOWY OPIS ZAJĘĆ:
Podstawy garncarstwa: Warsztaty polegające na aktywnej zabawie z gliną. W trakcie spotkania prezentowany jest skrócony rozwój technik garncarskich na przestrzeni wieków oraz omawiany jest wygląd warsztatu garncarskiego. Uczestnicy wykonują własnoręcznie gliniane naczynie, które mogą później zabrać ze sobą do domu.
Forma eksperymentalna: Warsztaty twórcze, których celem jest uwrażliwienie najmłodszych odbiorców kultury na sztukę współczesną. Zastanowimy się, jakimi narzędziami operują współcześni artyści (bazując m.in. na pracach Edwarda Marandy – ze zbiorów MAH). Nauczymy się czytać i interpretować tytuły współczesnych wystaw w najważniejszych polskich galeriach sztuki. W trakcie aktywnych spotkań dowiemy się czym jest performance, instalacja, czy sztuki wizualne – poznamy szereg prac uznawanych w świecie artystów. Integralną częścią spotkania będzie tworzenie przez uczestników swoich własnych, oryginalnych prac przy wykorzystaniu nietypowych narzędzi, łamiących kanon rzemiosła artystycznego, z wykorzystaniem emocji: performatywny taniec na taśmie przyklejonej do podłogi, tworzenie geometrycznych plakatów, nakręcenie eksperymentalnego filmu obrazującego dynamikę przy pomocy telefonu, kropki/kreski czyli poszukiwanie zaginionej geometrii w architekturze Stargardu
Stargard moich marzeń: Zajęcia plastyczne. W pierwszej części warsztatów zapoznamy się z twórczością futurystów i wspólnie postaramy się odpowiedzieć na pytanie – czy potrafili przewidywać przyszłość? W drugiej części sami zamienimy się w twórców – wizjonerów i stworzymy trójwymiarową makietę miasta przyszłości. Zapomnij o wszystkim czego się nauczyłeś, obudź swoją wyobraźnię i stwórz z nami Stargard XXII wieku!
Oswój stwora: Zajęcia literacko-plastyczne. W herbach miast i miasteczek można czasem ujrzeć dziwne, fantastyczne stworzenia. W trakcie zajęć poznamy historie i legendy związane z postaciami bazyliszka, smoka, gryfa i syreny. Zdecydujemy, które z nich mogłoby stać się naszym symbolem i znakiem, a także z którymi chętnie byśmy się zaprzyjaźnili. Każdy z uczestników będzie mógł również wymyśleć i stworzyć własnego magicznego stwora i historię opowiadającą o jego pochodzeniu.
Zaprojektuj emocje: Czy kiedyś marzyliście, by znaleźć się na bezludnej wyspie? A może pragniecie ratować świat w obawie o zdominowanie go przez niesłychanie fantazyjne stwory? Warsztaty przeniosą was w odległe, nieosiągalne krainy, pełne zawiłych zagadek i niesamowitych historii. Tylko od was zależeć będzie, jak potoczy się wasza naładowana emocjami opowieść. W trakcie trwania spotkania porozmawiamy o emocjach – co je wywołuje, jak je okazujemy. Znajdziecie tu także mnóstwo kreatywnych zadań do wykonania: aktorskie odgrywanie przypisanych ról, rysowanie własnych emocji czy zaprojektowanie 'własnego ja' znaną na całym świecie 'czcionką Strzemińskiego'. W trakcie cyklu, wyświetlone zostaną także tradycyjne opowieści z takich krain, jak: Gruzja, Afryka czy Chiny. Działania: wspólna gra w kostki edukacyjne: kostki opowieści (story cubes) – wymyślanie, odczytywanie, przypisywanie i rysowanie własnych historii, aktywność performatywna łącząca mimikę twarzy - żywe rzeźby, rysowanie emocji na specjalnie wydrukowanym zarysie twarzy, opisywanie odczuć przy użyciu tzw. 'czcionki Strzemińskiego'