Kampania rusza od 1 sierpnia i tym razem skierowana jest przede wszystkim do osób najbliższych kierowcom, które mogą wpłynąć na ich zachowania podczas jazdy. Cel nieustannie ten sam - poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampanię wspólnie organizują Policja i Fundacja PZU.
Poprzednie dwie kampanie Stop Wariatom Drogowym zostały przeprowadzone w latach 2005 i 2006. Z przygotowanego przez instytuty Pentor i SMG/KRC Millward Brown podsumowania pierwszej edycji wynikało, że z kampanią zetknęło się 64 proc. ogółu społeczeństwa i 73 proc. kierowców. Choć nie przekonała ona wszystkich do bezpiecznej jazdy, po jej zakończeniu dało się zauważyć spadek liczby wypadków i rannych.
Celem pierwszych dwóch edycji kampanii było przede wszystkim pokazanie kierowcom zachowań na drodze, które są nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Kampania okazała się niezwykle skuteczna. Choć użycie w niej określenia „wariat drogowy” wzbudzało kontrowersje i dyskusje, ponad 88 proc. badanych stwierdziło, że jest ono właściwe dla kierowcy jadącego niebezpiecznie – mówi Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych Fundacji PZU.
Obecna Kampania ma promować pozytywne emocje, a nie agresję.Postawiono w niej na miłość!Pasażerowie mają wywierać wpływ na naganne zachowania kierowców.Właśnie im udostępnione zostaną realne narzędzia wpływu - Niebieskie serce wręczone kierowcy przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który sprawi, że kierowca opamięta się na drodze.
Niebieskie serce można powiesić np. przy lusterku w samochodzie, przy kluczach do auta czy też w miejscu, gdzie zawieszamy zapach. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany, że w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie.
Przygotowano różne wersje serduszka, np. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredy tu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”, ale ponieważ jest to kampania kreatywna, są także serduszka do wypełnienia przez siebie wymyślonym napisem.
Kampania Stop Wariatom Drogowym z pewnością skutecznie wzmocni proces budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej, w tym w ruchu drogowym, co jest również od kilku lat priorytetem pracy polskiej Policji. Dzięki takim kampaniom, ale tak że pracy wielu służb, w tym Policji, stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się.
W kampanii bierze udział Policja, również z garnizonu zachodniopomorskiego. Funkcjonariusze wręczać będą kierowcom serduszka przy okazji kontroli drogowych. A gdy rozpocznie się rok szkolny, będzie prowadziła pogadanki w szkołach z dziećmi i rodzicami. Niebieskie serca będą rozdawane w szkołach przez patrole policji i agentów PZU, podczas festiwali muzycznych, jako inserty do prasy oraz na stacjach benzynowych, a także w oddziałach PZU.
Zachodniopomorska Policja otrzyma 26 tyś. serduszek zarówno z wypisanymi hasłami, jak i czyste serca. Zostana one wykorzystane w najbliższym czasie podczas działań profilaktycznych realizowanych przez policjantów służby prewencyjnej , w tym ruchu drogowego na terenie całego naszego województwa.
Szczegóły kampanii i pliki do pobrania znajdują się na stronie www.policja.pl
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Kochasz? STOP Wariatom Drogowym