Dzisiaj jest: 28.3.2024, imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

Są cztery warianty obwodnicy Stargardu. Który najkorzystniejszy?

Dodano: 3 lata temu Autor:
Redakcja poleca!

Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące wariantów przebiegu nowego obwodnicy Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20.

Są cztery warianty obwodnicy Stargardu. Który najkorzystniejszy?

Ankiety można było wypełniać do 28 maja.

Rozpoczęły się prace związane z budową obwodnicy Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja inwestycji, która ma zostać zakończona w 2028 r. Firma Lafrentz  Polska Sp. z o.o., która na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecnie opracowuje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej przeprowadziła konsultacje społeczne związane z budową nowej drogi. Miały one na celu uzyskanie opinii na temat planowanej trasy w ramach zadania "Budowa obwodnicy Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20".

Obwodnica Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20 rozpocznie swój bieg po stronie zachodniej miejscowości Stargard i dowiązana będzie do istniejącej DK20, koniec odcinka dowiązano do DK20 po wschodniej stronie miejscowości. Istniejący odcinek DK20 zastąpiony będzie nowym przebiegiem. Celem inwestycji jest wyznaczenie nowej trasy odcinka dogi krajowej o parametrach klasy GP, poprawa przepustowości, komfortu jazdy i bezpieczeństwa ruchu dla użytkowników dróg, a przede wszystkim całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu. Przełoży się to na podniesienie komfortu życia osób zamieszkujących w bezpośrednim sąsiedztwie obecnej trasy DK20, a także usprawnienie transportu materiałów drogą lądową i skrócenie przejazdu do miejscowości zlokalizowanych przy DK20. Droga ma mieć szerokość 3,5 m, po 1 pasie ruchu w każdą stron, a dopuszczalna prędkość wyniesie 80 km/h.

Wykonawca zaproponował cztery warianty przebiegu drogi:

Wariant I
Początek projektowanej trasy zlokalizowano po północnej stronie węzła „Stargard Wschód”. Trasa zaczyna się skrzyżowaniem zaprojektowanym w dwóch podwariantach- typu duże rondo oraz rondo okularowe. Trasa odchodzi od węzła w kierunku północnym, mijając ze wschodniej strony halę przemysłową, następnie przecina dolinę rzeki Krąpieli, gdzie zaplanowany jest most (obiekt MS-1.1). Następnie przecina ulicę Strachocin stanowiącą drogę powiatową DP 17272 z zachodniej strony zabudowań. W tym miejscu zaplanowane jest przejście pod ulicą (obiekt WD1.2). Dalej trasa biegnie przez pola uprawne z dala od nowopowstałych domów jednorodzinnych i krzyżuje się z linia kolejową nr 202 relacji Gdańsk Główny-Stargard, gdzie zaplanowane jest przejście obiektem mostowym nad linią kolejową (obiekt WS- 1.3). Następnie trasa biegnie dalej w kierunku północnym z dala od ogródków działkowych i przecina pod kątem prostym ulicę Klonową. Dalej trasa biegnie wzdłuż energetycznych linii napowietrznych mija osiedle domów jednorodzinnych położone bezpośrednio przy istniejącej DK20O i włącza się w istniejący ślad drogi krajowej skrzyżowaniem typu rondo.

Wariant II
Początek projektowanej trasy zlokalizowano po północnej stronie węzła „Stargard Wschód”. Trasa zaczyna się skrzyżowaniem zaprojektowanym w dwóch podwariantach - typu rondo okularowe. Trasa duże rondo oraz odchodzi od węzła w kierunku północnym, mijając ze wschodniej strony halę przemysłową, następnie przecina dolinę rzeki Krąpieli, gdzie zaplanowany jest most (obiekt MS-2.1). Następnie planowana droga przecina ulicę Strachocin stanowiącą drogę powiatową DP 17272, pod ulicą planowane jest przejście (obiekt WD-2.2). Przecięcie doliny Krąpieli i ul. Strachocin następuje w miejscu położonym na wschód w odniesieniu do WARIANTU I, mijając zabudowania przy ul. Strachocin ze wschodniej strony. Dalej trasa biegnie przez pola uprawne z od nowopowstałych domów jednorodzinnych, cały czas przebiegając po wschodniej stronie WARIANTU I i krzyżuje się z linią kolejową nr 202 relacji Gdańsk główny- Stargard. W tym miejscu planowane jest przejście nad linią kolejową (obiekt WS-2.3). Następnie trasa włącza się w przebieg WARIANTU I i do końca odcinka trasy wariantów pokrywają się.

Wariant III
Początek projektowanej trasy zlokalizowano po północnej stronie węzła „Stargard Wschód”. Trasa zaczyna się skrzyżowaniem typu duże rondo i następnie biegnie na północny wschód. Następnie obwodnica przecina dolinę rzeki Krąpieli. Nad rzeką zaplanowany jest obiekt mostowy (obiekt MS-3.2). W dalszej kolejności trasa przecina ulicę Strachocin stanowiącą drogę powiatową DP 1727Z w odległości ok. 500m na wschód względem WARIANTU II (obiekt WD-3.3 w ciągu ul. Strachocin- przejście nad obwodnicą). Dalej trasa biegnie przez pola uprawne wzdłuż granic działek aż do przecięcia drogi gruntowej w km ok. 2+670, następnie z dala od nowopowstałych domów jednorodzinnych i krzyżuje się z linia kolejową nr 202 relacji Gdańsk główny — Stargard. W miejscu przecięcia planowane jest przejście nad linią kolejową (obiekt WS-4.3) na wschód od WARIANTU I i WARIANTU II. Następnie trasa włącza się w przebieg WARIANTU I i WARIANTU II do końca odcinka trasy wariantów pokrywają się.

Wariant IV
Początek projektowanej trasy zlokalizowano po południowej stronie węzła „Stargard Wschód”. Trasa zaczyna się skrzyżowaniem typu rondo okularowe i biegnie na północny wschód przebiegając po wiadukcie nad drogą ekspresową S10 oraz nad drogą dojazdową w ciągu trasy głównej S10 po jej północnej stronie, gdzie został zaplanowany obiekt mostowy (obiekt WS-4.1). Następnie obwodnica przecina dolinę rzeki Krąpieli, gdzie zaplanowane zostało przejście nad rzeką (obiekt MS-4.2) i ulicę Strachocin stanowiącą drogę powiatową DP 17272. W ciągu ulicy Strachocin zaplanowany jest obiekt mostowy- przejście nad obwodnicą (obiekt WD-4.3) przebiegając po wschodniej stronie WARIANTU II i po zachodniej stronie WARIANTU III. Następnie trasa włącza się w przebieg WARIANTU III i do końca odcinka trasy wariantów pokrywają się.

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Śladami Gryfików - spacer historyczny. Fotorelacja