Obecnie prace trwają w Stargardzie, Kolinie, Dolicach i Choszcznie.
Do końca września podróżni zyskają nowe perony m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. Nowy tor układany jest między Słonicami, a Choszcznem, Dolicami, a Kolinem oraz na szlaku z Reptowa do Szczecina Dąbie. Prace prowadzone są również na wielkopolskich szlakach, m.in. na odcinkach Poznań- Kiekrz, Rokietnica- Szamotuły i Pęckowo- Wronki. Prace nie wpływają na rozkładowy ruch pociągów.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana z udziałem środków CEF „Łącząc Europę” obejmuje trasę z Wielkopolski do Szczecina. Poza odcinkiem Poznań – Wronki, to także szlaki Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie. Na 187 km trasie zmodernizowanych zostanie 65 peronów na 32 stacjach i przystankach. Sprawne podróże zapewnią nowe tory, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania. Przebudowanych będzie blisko 100 mostów i wiaduktów, m.in. we Wronkach i Stargardzie.
- Cieszę się, że wszystkie umowy na modernizację trasy Poznań- Szczecin zostały podpisane i rozpoczęły się prace na wszystkich jej odcinkach, obejmujących około 187 km nowoczesnej linii kolejowej położonej w korytarzu sieci bazowej Bałtyk- Adriatyk- powiedział Morten Jensen, Head of Unit at INEA - Innovation and Networks Executive Agency. - Zakończenie inwestycji zwiększy możliwości tej ważnej kolejowej trasy i skróci czas podróży na tej linii. Ponadto zwiększy się atrakcyjność, bezpieczeństwo i efektywność transportu kolejowego, w szczególności zwiększenie połączeń między Europą Północną i Środkową wzdłuż korytarza Bałtyk- Adriatyk. Jest to jeden z największych projektów od 2014 roku z dofinansowaniem z instrumentu „Łącząc Europę” w wysokości 408 mln euro- dodał.
Efektem prac będzie zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Szczecina nawet o 50 min krócej niż obecnie, poniżej 2 godzin. Zwiększy się komfort podróży i dostępność kolei. Bezpieczeństwo poprawią nowe Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie. Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warty jest ok. 4,1 mld zł. Inwestycja współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 2,2 mld zł planowana jest do końca 2022 r. Przedsięwzięcie jest jednym z największych przedsięwzięć realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Trwają prace na stacjach i szlakach kolejowych