Dzisiaj jest: 23.11.2024, imieniny: Adeli, Felicyty, Klemensa

Mieszkańcy pokazują, co trzeba naprawić

Dodano: 6 lat temu Autor:
Redakcja poleca!

Mieszkańcy Stargardu chętnie angażują się w poprawę bezpieczeństwa oraz estetyki miasta.

Mieszkańcy pokazują, co trzeba naprawić
Od początku funkcjonowania aplikacji NaprawmyTo.pl w naszym mieście, załatwiono już 445 różnych spraw.

Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni mieszkańcy zgłosili przez aplikację NaprawmyTo.pl m.in. dziurę w jezdni na ul. Robotniczej, niedziałającą lampę na osiedlu Tysiąclecia czy zły stan techniczny przejazdu kolejowego na ulicy Broniewskiego. Aktualnie w aplikacji otwartych jest 30 zgłoszeń, a 9 jest w trakcie naprawiania. W sumie od początku uczestnictwa naszego miasta w projekcie załatwionych zostało 445 spraw.

Mimo dużej ilości zgłoszeń, które zakończyły się interwencją, 163 niestety nie będą naprawione, ponieważ inwestycje są odłożone w czasie lub zgłaszane awarie znajdują się na prywatnym terenie. Mieszkańcy zgłaszają przede wszystkim zły stan techniczny dróg, zaśmiecanie środowiska, niedziałające oświetlenie czy naklejanie ogłoszeń na słupach. Pojawiają się także zgłoszenia o spożywaniu alkoholu w miejscach publicznych, ale takie zgłoszenia nie są załatwiane przez dyżurnego miasta, ponieważ powinny one trafiać na policję.

Aplikacja NaprawmyTo.pl działa w Stargardzie od stycznia 2017 roku. Nasze miasto jest jednym z 17, które biorą udział w projekcie. Aplikacja daje każdemu możliwość zgłaszania awarii infrastruktury, napotkanych usterek w przestrzeni publicznej oraz innych nieprawidłowości. Możemy to zrobić za pomocą komputera z internetem, smartfonu, a także telefonu stacjonarnego. Do naszego komunikatu o zauważonej nieprawidłowości możemy dołączyć również zdjęcie. Wszystkie podjęte działania są oznaczane na ogólnodostępnym portalu www.naprawmyto.pl/stargard.

Pomysłodawcy aplikacji mówią, że powstała ona po to, by ułatwiać pracę samorządów i życie mieszkańców. - Wierzymy, że wiele irytujących nas na co dzień spraw można bardzo łatwo rozwiązać. Nie potrzeba do tego petycji, a sprawnego współdziałania i dialogu między władzą a obywatelem, który jest możliwy poprzez nasz serwis- tłumaczą przedstawiciele Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, która koordynuje projekt. - W ten sposób mieszkaniec zyskuje załatwione szybko sprawy, a samorząd wie, z jakimi problemami borykają się mieszkańcy i może łatwiej wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom- dodają.

 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja