Warszawska firma, specjalizująca się w rozwiązaniach tego typu, złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Powiatu Stargardzkiego. Trwają próby przed wdrożeniem systemu, połączone ze szkoleniami pracowników wydziału. Pełne wdrażanie systemu rozpocznie się od wtorku, 15 maja.
Zainstalowane właśnie urządzenia razem z oprogramowaniem, ułatwią organizację pracy w pomieszczeniach obsługi interesantów Wydziału Komunikacji. Podstawowe udogodnienie, które ma przede wszystkim rozładować kolejki sprowadza się do tego, że wszyscy mają wiedzieć, kto i kiedy oraz gdzie zostanie obsłużony. Po uruchomieniu systemu każda osoba, która zamierza załatwić sprawę, otrzyma wydruk z informacją o planowanej godzinie usługi. Będzie również możliwość internetowej rezerwacji. Korzystający z internetu zapewnią sobie jednak miejsce dopiero w następnym, lub kolejnym dniu roboczym.
Na parterze budynku Starostwa Powiatowego ustawiono biletomat, który wydawać będzie wydruki z datą i godziną, przypisaną konkretnej osobie. O kolejności oczekujących poinformuje specjalny ekran przed wejściem do Wydziału Komunikacji. Zarówno urzędnicy, jak i klienci będą także wiedzieć o kolejności swojej sprawy. Dodatkowo dyrektor wydziału zyska nowe narzędzie, w postaci kontroli pracy podległych stanowisk w trybie on- line.
Zarząd Powiatu i Dyrektor Wydziału Komunikacji mają nadzieję, że wprowadzane właśnie rozwiązania usprawnią obsługę interesantów. Potrzeba jednak trochę czasu na uzyskanie pełnej sprawności systemu- od chwili jego uruchomienia. Wydział został również wzmocniony kadrowo. Obecnie nowo przyjęci, wspólnie z dotychczasowymi pracownikami przechodzą intensywne szkolenia pod nadzorem firmy, instalującej system zarządzania obsługą klientów w Starostwie.