Mieszkańcy Stargardu odczują bezpośrednie korzyści z uruchomienia SKM. Dojazd do miejscowości na trasie tej kolei stanie się łatwy i komfortowy. Wszystkie linie mają mieć w sumie prawie 120 km długości i 40 przystanków, w tym 9 nowych w kilku punktach Szczecina, ale także w Goleniowskim Parku Przemysłowym i w Policach. – SKM może doprowadzić do tego, że będziemy mieli wrażenie, że poruszamy się po jednej dużej, zintegrowanej aglomeracji. Zyskamy dzięki temu łatwiejszy dostęp do pracy, wszelkich usług społecznych i kultury. Na pewno zwiększy się też częstotliwość kursowania pociągów na trasie Stargard-Szczecin – mówi prezydent Rafał Zając.
W ramach projektu SKM w Stargardzie powstanie parking mogący zmieścić ok. 300 samochodów osobowych i 10 autokarów. Również rowerzyści będą mogli zostawić tam swoje jednoślady. – Parking w systemie „park&ride” wzdłuż ul. Barnima, przy torach kolejowych, ma doprowadzić do tego, że transportem indywidualnym będziemy docierać do komunikacji zbiorowej. Chodzi o to, żeby zostawić samochód i wsiąść do pociągu, busa albo autobusu MZK. Poza łatwiejszym dostępem do SKM z samochodów odciążone zostanie centrum miasta – podkreśla prezydent Rafał Zając. Zanim inwestycja zostanie zrealizowana kolej musi przebudować samą linię, a także wykonać odwodnienie i modernizację wszystkich wiaduktów. Zgodnie
z deklaracjami ma się to zakończyć na przełomie lat 2021-2022. Wtedy miasto będzie mogło zacząć budowę „park&ride”.
Ważnym elementem całej SKM będzie też na pewno Zintegrowane Centrum Przesiadkowe u zbiegu ulic Szczecińskiej, Bema i Towarowej. Realizacja tej inwestycji ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
FOTO: D.G.