Nie można obwiniać samej drogi, winę ponoszą nieodpowiedzialni kierowcy, którzy nie stosują sie do przepisów ruchu drogowego, przekraczają dopuszczalna prędkość na tym odcinku, wyprzedzają na trzeciego. Rozwiązaniem byłaby druga nitka na tym odcinku. Urząd Miasta w Stargardzie Szczecińskim przypomina nam jak wiele w tej sprawie zrobił. Poniżej przedstawiam pełna korespondencję otrzymaną z Biura Prezydenta Miasta Stargardu.
"25 czerwca 2013, Rada Miejska w Stargardzie podjęła uchwałę nr XXX/354/2013 w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego realizacji drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi krajowej nr 10.
Poniżej stanowisko Rady Miejskiej dotyczące budowy drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa (województwo zachodniopomorskie) w ciągu drogi krajowej nr 10 ( będące załącznikiem do uchwały z dnia 25 czerwca 2013r.):
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa stanowi kilkukilometrowy odcinek drogi krajowej nr 10, który oddano do użytku w 1999 roku. Pozostałe odcinki drogi krajowej nr 10 Szczecin - Motaniec, Lipnik - Święte są dwujezdniowe. Obecny , jednojezdniowy przebieg tej obwodnicy powoduje, że w związku z szybkim rozwojem ruchu samochodowego, w tym ciężkich zestawów towarowych, znacząco zmniejszyła się prędkość podróżna (stąd częste przypadki wyprzedzania ,,na trzeciego") przy jednoczesnym wzroście liczby zdarzeń drogowych. Do maja 2013 roku na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa zginęło w wypadkach drogowych 7 osób. Dochodzi również do wielu kolizji, stłuczek. Miejscowości położone wokół jeziora Miedwie są popularnymi ośrodkami turystyczno - wypoczynkowymi. Komenda Powiatowa Policji w Stargardzie Szczecińskim potwierdza opinie jeżdżących tą trasą kierowców, że optymalnym i koniecznym rozwiązaniem tego problemu jest wybudowanie drugiej nitki jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa.
Przedstawiciele szczecińskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mimo składanych wielokrotnie deklaracji budowy drugiej nitki jezdni nie potrafią jednoznacznie stwierdzić, kiedy ta inwestycja zostanie zrealizowana. Podawane terminy mijają jeden za drugim. Realizacja drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa i dostosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej w ciągu drogi krajowej nr 10 pozwoli na eliminację problemów komunikacyjnych i tragicznych zdarzeń na tej trasie. Rada Miejska w Stargardzie Szczecińskim stoi na stanowisku, że ta inwestycja winna być jak najszybciej zrealizowana w celu rozwiązania istniejących problemów komunikacyjnych i poprawy bezpieczeństwa kierowców i podróżnych.
Pismem z dnia 26.08.2013r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że realizuje inwestycje drogowe zgodnie z obowiązującym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 przyjętym uchwałą Rady Ministrów Nr 10/2011 z dnia 25.01.2011r. Przedmiotowe zadanie ujęte zostało w Załączniku nr 2 ww. Programu a decyzja o realizacji zadań z przedmiotowego Programu uzależniona jest od zabezpieczenia środków finansowych. Realizacja przedmiotowej obwodnicy nie uzyskała zabezpieczenia finansowego i będzie możliwa jedynie w przypadku uzyskania zapewnienia finansowania w ramach nowelizacji ww. Programu przez Radę Ministrów.
Biuro Prezydenta Miasta Stargardu"
Droga w końcu zostanie wybudowana, tylko ile jeszcze osób musi zginąć. Zastanówmy się co można zrobić, aby uczulić kierowców na tym odcinku. Zachowajmy szczególną ostrożność jadąc do Szczenia, nie śpieszmy się, bo można zginąć nie będąc sprawcą wypadku.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Reakcja miasta na kolejne wypadki śmiertelne na "10"