organizowane z inicjatywy Premiera RP ze środowiskiem nauczycieli oraz pracowników oświaty, zgromadziło uczestników w Sali Rycerskiej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. W obradach Wojewódzkiego Okrągłego Stołu Edukacji uczestniczyła Starosta Stargardzki Iwona Wiśniewska, razem z przedstawicielami Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. Przy Okrągłym Stole Obecny był również Dyrektor Zespołu Szkół Nr 1.
W obradach zainicjowanych przez Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Edukacji Macieja Kopcia, Wicewojewodę Zachodniopomorskiego Marka Subocza oraz Zachodniopomorskiej Wicekurator Oświaty Magdaleny Zarębskiej- Kuleszy, debatowano o sprawach i problemach oświaty, tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego, który upłynie tym razem pod znakiem przyjęcia podwójnych roczników do klas pierwszych liceów i szkół ponadpodstawowych.
Organizacja Wojewódzkiego Okrągłego Stołu Oświatowego jest formą realizacji jednego z postulatów, zgłoszonych podczas obrad zainicjowanych przez premiera Mateusza Morawieckiego, odbywających się w Warszawie od kwietnia do czerwca.
Do Sali Rycerskiej Urzędu Wojewódzkiego licznie przybyli dyrektorzy szkół, nauczyciele oraz przedstawiciele samorządów uczniowskich. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele niektórych nauczycielskich związków zawodowych, pracodawców w sektorze oświaty oraz organizacji pozarządowych działających na rzecz rozwoju systemu edukacji.
Zaproszeni do debaty uczestnicy wypowiadali się w uzgodnionych wcześniej blokach tematycznych. Starosta Stargardzki Iwona Wiśniewska zainicjowała dyskusję na temat budowania innowacyjnej szkoły, jako odpowiedzi na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość XXI w. Swoją wypowiedź odnośnie procesu kształcenia w nowych warunkach, dyktowanych przez zmieniająca się rzeczywistość oraz nowe technologie, Starosta opierała na doświadczeniach szkół prowadzonych przez Powiat Stargardzki.
Kolejne bloki tematyczne dotyczyły roli nauczyciela, ucznia oraz rodzica we współczesnym systemie edukacji a także jakości nauczania, która może być możliwa jedynie dzięki współpracy oraz dialogu osób oraz instytucji, odpowiedzialnych za funkcjonowanie polskiej oświaty.