Zawarte w niej tezy Starostwo Powiatowe w Stargardzie uważa za niesprawiedliwe i krzywdzące- zwłaszcza wobec pracowników Wydziału Komunikacji. Po uruchomieniu 15 maja 2018 roku cyfrowego system obsługi klientów, średnio w ciągu dnia wydział obsługuje 200 osób. Od chwili wprowadzenia cyfrowego programu zarządzania ruchem, zwiększyło się grono obsługiwanych klientów, którzy nie muszą już wyczekiwać- zarówno przed budynkiem Starostwa, jak i na korytarzu, gdzie nie ma już piętrzących się kolejek.
Dążąc do usprawnienia obsługi, Starostwo Powiatowe zatrudniło i przeszkoliło dodatkowe osoby. Naborów dokonano w lipcu i we wrześniu. Obecnie przy rejestracji pojazdów i obsłudze spraw bieżących pracuje 8 osób, dwie zajmują się sprawami dotyczącymi praw jazdy, natomiast jedna obsługą administracyjną. System skonfigurowany jest w taki sposób, by uwzględnić ośmioosobową obsadę przy najbardziej newralgicznych stanowiskach. Dziennie przygotowana jest więc pula 100 biletów w kategorii „sprawy bieżące” oraz 70 dedykowanych rejestracji pojazdów. Zwiększona została również pula biletów zamawianych za pośrednictwem Sieci.
Tezę, jaką stawia cytowana przez redakcję Twojego Radia słuchaczka, jakoby wprowadzone usprawnienia nie miały wpływu na skrócenie czasu obsługi, uważamy za krzywdzącą. Przede wszystkim z antenowego materiału nie wynika, jaką sprawę zamierzała załatwić interesantka. Trudno też uznać za miarodajne powoływanie się na komentarz taksówkarza o kolejkach przed budynkiem. Trudno odnieść się również do zarzutu zawartego w informacji, że klienci „dawniej czekali w kolejce w urzędzie, a teraz przed”. Przypominamy zatem jeszcze raz: Nie ma takiej potrzeby, aby wstawać bladym świtem, by zająć kolejkę do rejestracji.
Pracownicy Wydziału Komunikacji podkreślali wielokrotnie: od chwili wprowadzenia nowych rozwiązań nie jest konieczne wystawanie przed budynkiem od wczesnych godzin rannych. Takie sytuacje mają jednak miejsce. Jest to tym bardziej dziwne, że nie odnotowujemy żadnych problemów z funkcjonowaniem systemu.
Zgodnie z raportem, dotyczącym wczorajszego dnia- wtorku 23.10. 2018 r. ,wydano 53 bilety odnośnie praw jazdy. 63 bilety dotyczyły rejestracji pojazdów, a 97 biletów- spraw bieżących. Dzisiaj (24.10.2018 r.) do godz. 8.43 wydano 6 biletów w kategorii Prawo jazdy, a do godz. 9.- 33 bilety, dotyczące rejestracji pojazdów. Także do godz. 9 system wydrukował 46 biletów w kategorii „sprawy bieżące”. Specjalnie ok. 8.30 rano wydrukowaliśmy „w ramach testu” bilet, uprawniający do zarejestrowania pojazdu pół godziny później…
W przypadku internetu, jest określony limit miejsc dla chcących zająć kolejkę on- line. Limit ten odnawia się o północy każdego następnego dnia. Umożliwia zajęcie miejsca z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Jeśli zdarza się, że miejsca rezerwowane za pośrednictwem Sieci są już zajęte, powtarzamy: nie ma żadnego problemu by przyjść do Starostwa, choćby po godzinie ósmej i wydrukować bilet.
Przed zamieszczeniem komentarzy, tez oraz ocen dotyczących funkcjonowania systemu bardzo prosimy również o uszanowanie wysiłku wszystkich pracowników Wydziału Komunikacji, którzy dokładają wszelkich starań, aby codziennie obsłużyć swoich interesantów. Tego szacunku- szczególnie wobec nich- naszym zdaniem w materiale Twojego Radia wyraźnie zabrakło.