Była to doskonała okazja do wymiany doświadczeń i bliższego poznania się. W planach jest już kolejne spotkanie – tym razem w szkole niemiecki partnerów.

Relacja ZSS w Stargardzie z wizyty gości:

Goście przybyli punktualnie o godz. 11. Po przywitaniu i pysznym poczęstunku udaliśmy się na spacer po stargardzkiej starówce. Następnie zjedliśmy obiad i udaliśmy się do Skalina, gdzie na naszych Gości czekały już miejsca noclegowe w „Siedlisku nad Miedwiem”. Po krótkim odpoczynku w hotelu udaliśmy się do kręgielni, gdzie mogliśmy nie tylko oddać się wspólnej zabawie, ale także mieliśmy możliwość bliższego poznania się. Po dwugodzinnym bowlingowym szaleństwie, w doskonałych humorach zjedliśmy wspólną kolację.

Kolejnego dnia, we wtorek, udaliśmy się do stargardzkiego muzeum.  Poznaliśmy tam ciekawą historię naszego miasta. Wspólnemu zwiedzaniu towarzyszyły rozmowy, a nauczyciele mieli możliwość wymiany doświadczeń. Następnie, jeszcze przed południem, wybraliśmy się do papugarni, gdzie mogliśmy obejrzeć różne gatunki papug, poznać zwyczaje tych pięknych ptaków, a także je pokarmić. Po obiedzie i krótkim odpoczynku w hotelu oddaliśmy się kulinarnym zajęciom integracyjnym: było pieczenie bułeczek, samodzielne wykonanie sałatek i pizzy. Wspólnemu gotowaniu towarzyszyły konwersacje w języku niemieckim, a następnie zabawa na świeżym powietrzu.

W środę pojechaliśmy na zajęcia przyrodnicze do Klinisk. Tam mogliśmy obejrzeć zdjęcia ukazujące życie zwierząt występujących w polskich lasach, a także posłuchać odgłosów natury. Następnie dzieci układały puzzle dydaktyczne związane ze zwierzętami oraz wspólnie rozwiązywały karty pracy związane z tematyką przyrodniczą. Po zajęciach poszliśmy na spacer do lasu, gdzie uczestnicy zajęć rozpoznawali różne gatunki drzew i krzewów, a także mieli możliwość uczestniczyć w zabawach integracyjnych. Po spacerze wszyscy mieli wilczy apetyt i z zapałem piekli kiełbaski na ognisku. Po krótkim odpoczynku w hotelu mogliśmy jeszcze wziąć udział w warsztatach plastycznych nad jeziorem Miedwie.

Ostatniego dnia pobytu, w czwartek, wyjechaliśmy na basen do Gryfina. Tam mogliśmy korzystać z uroków wodnego żywiołu: pływaliśmy, zjeżdżaliśmy na ślizgawkach, bawiliśmy się w wodzie, skakaliśmy przez fale.

Po wspólnym obiedzie i pożegnaniu z polskimi uczestnikami wymiany nasi Goście pojechali do domu, do Stralsundu. Z niecierpliwością oczekujemy zaplanowanego na czerwiec kolejnego spotkania, tym razem w Niemczech, w Stralsundzie w „Astrid Lindgren Schule” - szkole naszych niemieckich partnerów.

Przedsięwzięcie było możliwe dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Pomerania ze środków Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży oraz z Powiatu Stargardzkiego.