informuje o możliwości dokonania na wniosek organizatorów wycieczki, rodziców lub opiekunów kontroli trzeźwości kierowców oraz stanu technicznego autokarów.
Potrzebę sprawdzenia autokaru, należy zgłosić najlepiej pisemnie 14 dni przed planowanym wyjazdem lub telefonicznie do stargardzkiego Wydziału Ruchu Drogowego 91-48-13-571. Przyjęte wyprzedzenie czasowe pozwoli na odpowiednie zorganizowanie służby, tak by w miarę posiadanych sił i środków, przeprowadzić kontrole wszystkich zgłoszonych autokarów.
W przypadku, gdy kontrola autokaru nie była wcześniej zgłoszona, organizator wyjazdu, który w chwili podstawienia autobusu ma uzasadnione podejrzenia, że kierowca jest pod wpływem alkoholu, bądź stan techniczny pojazdu budzi poważne zastrzeżenia, może zawiadomić o tym fakcie oficera dyżurnego Policji, który zgodnie z posiadanymi siłami i środkami skieruje na miejsce patrol.
Należy jednak pamiętać, że mimo wcześniejszego zgłoszenia kontroli zgodnie ze wskazanymi warunkami, w skrajnych sytuacjach nagłej konieczności wykorzystania policjantów do innych zadań służbowych związanych z zagrożeniem życia lub zdrowia ludzkiego może ona nie dojść do skutku bądź przedłużyć się w czasie.