Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Stargardu

Dodano: rok temu Autor:
Redakcja poleca!

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20.

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Stargardu

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20.

Inwestycja ma być realizowana na odcinku o długości 4,5 km. Jej realizacja zaplanowana jest w latach 2024-2027. Jak informuje GDDKiA, obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans, jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość DK20 od węzła Stargard Wschód przez miasto to 7,4 km, przejazd obwodnicą będzie krótszy o 2,9 km. Biorąc pod uwagę charakterystykę drogi w mieście (ograniczona prędkość, skrzyżowania i przejścia dla pieszych), obwodnica skróci czas przejazdu nawet czterokrotnie. 

Kiedy będzie gotowa obwodnica?

Ogłoszony przetarg ma wyłonić wykonawców, którzy będą zainteresowani zaprojektowaniem i budową inwestycji. Kryteriami oceny ofert jest w 55 proc. cena, w 10 proc. przedłużenie okresu gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe i w 5 proc. zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.  Podpisanie umowy zaplanowane jest w przyszłym roku, a uwzględniając prace projektowe i wykonanie, obwodnica powinna być gotowa w 2027 roku.
                                              
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard- Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.

Stargard będzie miał swój „ring”

Warto zaznaczyć, że droga ta docelowo połączy się z budowaną już przez Miasto obwodnicą w rejonie ul. Składowej, Podleśnej i Orzeszkowej. Docelowo odcinek budowany przez Miasto rozpocznie się w okolicach ronda 15 Południk zakończy w rejonie drogi wojewódzkiej nr 106, prowadzącej do Nowogardu. Odcinek pomiędzy DW 106 a DK20 zaplanuje i wybuduje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. W połączeniu z fragmentem obwodnicy planowanej w ramach 100 obwodnic Stargard będzie można ominąć od ronda 15 Południk do węzła Stargard Wschód w rejonie miejscowości Święte.

 


 

Źródło grafik: GDDKiA

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja