Zamiast codziennych kolejek przed budynkiem i do biletomatu, rejestracja interesantów za pośrednictwem internetu i przez telefon. Od 2 listopada Starostwo Powiatowe zmienia system obsługi klientów Wydziału Komunikacji.
Decyzja o zmianach podyktowana jest koniecznością przestrzegania nowych obostrzeń w warunkach dynamicznie rosnącej liczby zakażeń SARS- CoV-2.
Mieszkańcy powiatu stargardzkiego, którzy w najbliższym czasie planują rejestrację auta lub wizytę w Wydziale Komunikacji, powinni przygotować się na zmiany. Od poniedziałku 2 listopada 2020 r., zgłoszenia osób odnośnie rejestracji pojazdu, spraw bieżących i prawa jazdy przyjmowane będą wyłącznie za pośrednictwem platformy internetowej oraz przez telefon. Nie trzeba więc fatygować się do urzędu, by zająć miejsce w kolejce do biletomatu. Ta forma obsługi od 2 listopada nie będzie już możliwa.
Zdecydowały o tym głównie obowiązujące obostrzenia związane ze stanem epidemii, na podstawie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z 16 października, które wprowadzają ograniczenia w tworzeniu się skupisk ludzi przed i wewnątrz budynku. Wprowadzone zmiany podyktowane są więc troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, a także pracowników Starostwa Powiatowego. Zachowano przy tym dotychczasową pulę biletów przeznaczonych do pobrania każdego dnia, we wszystkich trzech kategoriach spraw- na czele z rejestracją pojazdów.
Obsługa klientów oparta zostanie głównie na internetowej platformie rejestracji, dostępnej przez całą dobę. Osoby, które zarejestrują się za pośrednictwem internetu będą następnie obsługiwane w Wydziale Komunikacji codziennie, w godzinach 8.00.- 13.00.
Platforma internetowej rejestracji dostępna jest pod linkiem:
https://bezkolejki.eu/powiatstargardzki
Po otrzymaniu informacji zwrotnej o rejestracji, klient przed wizytą pobierze wydruk w biletomacie.
Umówić się również można telefonicznie w godzinach pracy urzędu. Obsługa klientów umówionych przez telefon zostanie zaplanowana codziennie w godzinach 13.00- 15.30. Telefoniczne zgłoszenia klientów Wydziału Komunikacji będą przyjmowane pod nr.: 91 4804 804 lub 4804 827. Interesant podczas rozmowy poproszony zostanie o podanie numeru rejestracyjnego auta. W przypadku umówienia telefonicznego, wydruk z biletomatu przed wizytą nie będzie konieczny.
Zachęcamy również mieszkańców do korzystania z dostępnych stale narzędzi, umożliwiających załatwienie formalności w Wydziale Komunikacji: platformy obsługi ePUAP oraz wirtualnej skrzynki podawczej PWPW. Osoby składające wniosek o zbyciu/ nabyciu pojazdu mogą również korzystać z tej formy kontaktu, a także przesłać informację o sprzedaży lub kupnie auta tradycyjną pocztą.