radni zdecydowali o zmianach w uchwale w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Stargard. Czego dotyczą?
26 czerwca 2018 roku Rada Miejska w Stargardzie przyjęła Uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Stargard. Obecna regulacja nie pozwala na kontynuację prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych przez przedsiębiorcę w istniejącym dotychczas punkcie, w przypadku, gdy w odległości mniejszej niż 30 metrów powstał obiekt chroniony.
Powstawanie nowych budynków w niedalekiej odległości od funkcjonujących już punktów sprzedaży alkoholu okazała się problemem. Powstanie nowego budynku chronionego najczęściej nie jest konsultowane z okolicznymi przedsiębiorcami. Takie rozwiązanie prowadziło do, gdy przedsiębiorca prowadzący sklep przez szereg kolejnych lat, w sposób niezawiniony i zupełnie od siebie niezależny tracił możliwość otrzymania kolejnego zezwolenia, co w efekcie mogło powodować konieczność likwidacji prowadzonej działalności.
Jak tłumaczy Ewa Sowa, Zastępca Prezydenta Miasta, wprowadzona zmiana umożliwi kontynuowanie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców już funkcjonujących na terenie Miasta, którzy mają uzasadnione podstawy, aby oczekiwać, że otrzymają kolejne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w dotychczasowym miejscu sprzedaży.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Zmiany w sprzedaży alkoholu w mieście