- Udostępnione zostaną perony nr 1 i 2. Oznacza to, że podróżni będą korzystać ze wszystkich trzech peronów.
- Dojście na wszystkie perony będzie zapewnione schodami oraz windami z nowego przejścia pod torami, a także schodami spod wiaduktu od strony ulic Barnima i Bema.
- Udostępnione zostanie dojście do tunelu pod torami bezpośrednio z terenu Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Będzie ono możliwe za pomocą schodów oraz windy.
- Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, aby dostać się na perony nr 1, 2 i 3, będą mogły skorzystać z wind w przejściu pod torami. Dojście na peron nr 1 zapewnione będzie także z parkingu Park&Ride przy ul. Barnima.
- Wejście do przejścia pod torami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się możliwe będzie tylko od strony ulicy Szczecińskiej. Aby dostać się do niego od strony ulicy Dworcowej, należy przemieścić się pod wiaduktem między ulicami Wyszyńskiego i Szczecińską.
- Na przełomie sierpnia i września PKP S.A. zabuduje pochylnię do budynku dworca od strony ul. Dworcowej. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą mogły tą drogą dostać się na peron nr 1, a z niego windą do przejścia pod torami.
Przebudowa stacji w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 mld zł modernizacji linii kolejowej Poznań – Szczecin, współfinansowanej z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Trzy zmodernizowane perony są wyższe, dzięki czemu pasażerom będzie wygodniej wsiadało się i wysiadało z pociągów. Perony posiadają antypoślizgową nawierzchnię, wyposażoną w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Komfort oczekiwania na pociąg poprawiły nowe wiaty, ławki i spoczniki. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Lepszą orientację i informację podróżnym zapewnią tablice z czytelnym oznakowaniem, gabloty z rozkładami jazdy oraz nowoczesny system do wygłaszania komunikatów.
Do końca lipca br. wykonawca planuje uruchomienie pozostałych urządzeń Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP). Poza nagłośnieniem system będzie obejmował 50 wyświetlaczy krawędziowych, 10 infokiosków z rozkładami jazdy, 6 zestawów wyświetlaczy przyjazdy/odjazdy, zegary stacyjne, wyświetlacze tunelowe w przejściu podziemnym oraz pod wiaduktem w ciągu ul. Wyszyńskiego.
Aby zapewnić podróżnym bezpieczeństwo, również do końca lipca, powstanie System Monitoringu Wizyjnego, w którego skład będzie wchodziło około 80 kamer obejmujących swoim zasięgiem obserwacji teren peronów oraz dojść do peronów, w tym przejście pod torami.
Dojście na perony zapewnia nowe przejście pod torami, które prowadzi od ulicy Dworcowej na drugą stronę miasta, do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Jest ono wyposażone w windy, dzięki czemu stacja stanie się dostępna dla wszystkich podróżnych, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W Stargardzie powstało także Lokalne Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym, w którym system komputerowy pod nadzorem dyżurnych ruchu będzie sterował ruchem kolejowym na odcinku między Krzyżem a Szczecinem Dąbiem. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat prasowy, 9 lipca 2025 r.
Zmiana organizacji ruchu na stacji kolejowej w Stargardzie