Do 2030 roku ruch generowany przez drogę krajową nr 20 zostanie wyprowadzony ze Stargardu.
Rządowy projekt zakłada, że 100 obwodnic o łącznej długości ok. 820 km ma powstać do 2030 r. i kosztować ok. 28 mld zł. Środki te pochodzić będą z Krajowego Funduszu Drogowego, dla którego spodziewane jest zasilenie środkami europejskimi. Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział, że jeszcze w tym roku mogą zostać ogłoszone przetargi na budowę 15-16 obwodnic. Najszybciej będą realizowane te inwestycje, które mają już przygotowane dokumentacje i posiadają odpowiednie zgody.
Przetarg na obwodnicę Stargardu ma zostać ogłoszony w trzecim kwartale 2023 r. Rafał Zając, Prezydent Stargardu mówi, że ta obwodnica rozwiąże wiele trudności komunikacyjnych, z którymi miasto zmaga się w obliczu ciągłego wzrostu liczby aut. - Inwestycja doskonale wpisuje się w plan naszych działań dotyczących ciągłej pracy nad uspokajaniem ruchu samochodów w mieście. Będzie się uzupełniała z tzw. obwodnicą północną, którą chcemy wybudować w kilku etapach. Jeszcze w tym roku ruszymy z pracami projektowymi- mówi prezydent Rafał Zając.
Obwodnica Stargardu jest jedną z 9, których budowa planowana jest w województwie zachodniopomorskim. Nowe przejścia omijające miejscowości powstaną również w Człopie w ciągu drogi krajowej nr 22, Gryfinie (DK 23), Kołbaskowie (DK 13), Rusinowie (DK 22), Szczecinku (DK 20), Szwecji (DK 22), Wałczu (DK 22) i Złocieńcu (DK 20). Głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, czystsze powietrze i mniejszy hałas.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Krajowa "20" ominie Stargard obwodnicą