Około 90 % przychodów WORD-ów pochodzi w tym momencie z opłat egzaminacyjnych.
Można byłoby powiedzieć, że Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego żyję z tego, że oblewają kandydatów na kierowców. Jak pisze Gazetaprawna.pl. ,,Zdawalność w Polsce jest dużo niższa niż np. w Niemczech.”
Naprzeciw temu wychodzą Posłowie PiS. Proponują zmiany przepisów, bo obowiązujący system ich zdaniem zachęca egzaminatorów do ,,oblewania” kierowców.
Nowelizacja ustawy zakłada, że dochody Word-ów nie powinny zależeć jedynie od liczby przeprowadzonych egzaminów.
Posłowie będą chcieli, żeby pieniądze za egzaminy trafiały do budżetu Państwa. WORD-y natomiast miałyby być finansowane przez resort ministerstwa infrastruktury lub wojewodę.
Ministerstwo, jednym słowem, chce mieć większą kontrolę nad finansami ośrodków.
Patrząc na poczynania rządu w sprawie ściągania abonamentu za radio i telewizję, nie prognozujemy niestety, że taka zmiana wyjdzie na dobre kandydatom na kierowców.
Foto: WORD Szczecin
Można byłoby powiedzieć, że Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego żyję z tego, że oblewają kandydatów na kierowców. Jak pisze Gazetaprawna.pl. ,,Zdawalność w Polsce jest dużo niższa niż np. w Niemczech.”
Naprzeciw temu wychodzą Posłowie PiS. Proponują zmiany przepisów, bo obowiązujący system ich zdaniem zachęca egzaminatorów do ,,oblewania” kierowców.
Nowelizacja ustawy zakłada, że dochody Word-ów nie powinny zależeć jedynie od liczby przeprowadzonych egzaminów.
Posłowie będą chcieli, żeby pieniądze za egzaminy trafiały do budżetu Państwa. WORD-y natomiast miałyby być finansowane przez resort ministerstwa infrastruktury lub wojewodę.
Ministerstwo, jednym słowem, chce mieć większą kontrolę nad finansami ośrodków.
Patrząc na poczynania rządu w sprawie ściągania abonamentu za radio i telewizję, nie prognozujemy niestety, że taka zmiana wyjdzie na dobre kandydatom na kierowców.
Foto: WORD Szczecin