Inwestycje drogowe to wciąż jedna z głównych i najbardziej pilnych potrzeb regionu. Planowane na najbliższe lata przez Województwo Zachodniopomorskie inwestycje usprawnią powiązania z drogami wyższych kategorii będących częścią transeuropejskiej sieci drogowej TEN, zapewnią wewnętrzną integrację województwa oraz podniosą poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Nasz cel to minimum 600 km realizacji na drogach wojewódzkich. Chcemy by 2/3 z nich było o standardzie europejskim. To zadaniem realne, usprawnimy infrastrukturę drogową jako całość, ale w kilku miejscach rozwiążemy również problemy lokalne. Działamy w sposób konsekwentny więc np. dokumentację dla obejścia Dobrej Nowogardzkiej przygotowaliśmy jeszcze w ubiegłej perspektywie – wyjaśniał Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
W najbliższych latach na Zachodniopomorską infrastrukturę drogową trafi blisko 1 miliard złotych, aż tyle mogą wynieść w najbliższych latach inwestycje realizowane przez Województwo Zachodniopomorskie w ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020, Programu Interreg i środków własnych. Inwestycje drogowe to wciąż jedna z głównych i najbardziej pilnych potrzeb regionu. Dlatego najbliższe inwestycje usprawnią powiązania z drogami wyższych kategorii będących częścią transeuropejskiej sieci drogowej TEN, zapewnią wewnętrzną integrację województwa oraz podniosą poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wśród kilkudziesięciu inwestycji, które będą realizowane w całej perspektywie, jeszcze na początku przyszłego roku będą ogłoszone przetargi dla dróg 142 Szczecin – Krzywnica i 102 Międzywodzie – Dziwnów i Łukęcin – Lędzin. Realizowane inwestycje to nie tylko szlaki drogowe.
- W najbliższym czasie szykuje nam się porozumienie z władzami Barlinka dotyczące obejścia tej miejscowości. Będziemy realizowali również obejścia dla Gryfic czy Trzebiatowa. Do 2020 roku chcemy się pochwalić zerowym stanem złej infrastruktury drogowej w sieci dróg podstawowych. - powiedział dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Żuber.
Celem Władz Województwa jest udrożnienie ruchu nad samym morzem, ale i dojazdów do regionu z Poznania czy Gorzowa Wielkopolskiego trasami alternatywnymi. W najbliższym roku planowana jest m.in przebudowa drogi 151 a także przejazdu przez Stepnicę.
- Nasze drogi są uzupełnieniem infrastruktury krajowej, a ta musi mieć uzupełnienie w orientacji północ – południe – właśnie stąd nasze inwestycje na trasach 163 czy 151. W orientacji wschód – zachód będziemy realizowali również trasy uzupełniające główne kierunku ruchu drogowego. Musimy to zrobić, szczególnie jeśli wsłuchamy się w rządowe plany dla zaniechania budowy S6 i S11. S6 będzie do Sianowa, a dalej do Gdańska to znak zapytania. S1 to na dziś tylko 40 a nie 600 kilometrów. - wyjaśniał wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj.
- Zarząd Województwa skierował do Sejmiku projekt apelu do rządu w sprawie tych dwóch dróg. Będziemy namawiali do poparcia tego apelu wszystkie siły polityczne i nie będzie to pierwszy apel. Zarówno w sprawie S6 i S11 Sejmik jednym głosem apelował do poprzedniego rządu. Warto mieć trochę odwagi cywilnej bo to zachodniopomorska racja stanu. - dodawał marszałek Geblewicz.
Warto przypomnieć, że w latach 2007 – 2014 Kosztem blisko 899 mln zł. zbudowano, przebudowano i wyremontowano blisko 40% z 2100 km dróg wojewódzkich w Zachodniopomorskiem.