Dzisiaj jest: 5.5.2024, imieniny: Irydy, Tamary, Waldemara

Siedmiu zainteresowanych budową obwodnicy Stargardu

Dodano: 2 miesiące temu Autor:
Redakcja poleca!

GDDKiA poinformowała, że w przetargu na budowę obwodnicy Stargardu w ciągu DK20 swoją ofertę złożyło siedem firm.

Siedmiu zainteresowanych budową obwodnicy Stargardu

GDDKiA poinformowała, że w przetargu na budowę obwodnicy Stargardu w ciągu DK20 swoją ofertę złożyło siedem firm. Najtańszą przedstawiła firma Strabag.

Firma Strabag rozpoczyna właśnie prace związane z budową północnej obwodnicy Stargardu na odcinku od ul. Składowej do ul. Wieniawskiego. To kolejny odcinek obejścia centrum miasta, przedłużenie już istniejącego fragmentu od ul. Orzeszkowej do ul. Składowej. W przyszłości droga ma stworzyć ring omijający miasto od strony północnej.

 


Najedź kursorem, kliknij i powiększ


Kolejnym etapem stworzenia ringu jest również budowa obwodnicy w ciągu DK20 w okolicach miejscowości Święte. Tę część inwestycji realizuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. We worek GDDKiA poinformowała, że budową odcinka drogi o długości 4,3 km zainteresowanych jest siedmiu wykonawców. Ceny ich ofert wahają się od 76,04 do 91,59 mln złotych. Nową drogę chcą budować Strabag, NDI, PORR, Budimex, Roverpol, Mostostal Warszawa oraz Kobylania Mirbud. GDDKiA zaplanowała na inwestycję 81,92 mln zł.

GDDKiA szacuje, że rozpoczęcie prac powinno mieć miejsce w 2025 r. Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 r. Spowoduje to wyprowadzenie tranzytu drogi krajowej nr 20, która obecnie biegnie przez Święte, Strachocin i część miasta. Dzięki temu zmniejszy się hałas i ograniczone inne negatywne skutki oddziaływania ruchu drogowego oraz zmniejszy się czas pokonania tego odcinka drogi.

 


Najedź kursorem, kliknij i powiększ


Jak informuje GDDKiA obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard- Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Święto Konstytucji 3 Maja. Fotorelacja