Obiektem tym poprowadzona jest jezdnia DK10 w stronę Stargardu. To drugi nowy wiadukt na tym węźle, w grudniu 2020 roku został oddany do ruchu obiekt dla jezdni DK10 w stronę Szczecina. Ruch na każdym wiadukcie jest jeszcze zwężony do dwóch pasów na wprost, na węźle ciągle trwają roboty. Utrudnienia na autostradzie A6 nie uległy zmianie i ruch w dalszym ciągu odbywa się jedną jezdnią. Całkowite zakończenie prac planowane jest w lipcu br., ale bez większych utrudnień powinniśmy przejechać przez węzeł jeszcze przed tegorocznymi wakacjami.
Dalsze prace na węźle
Na węźle drogowym Szczecin Kijewo zakończono już znaczną część robót. Nowa nawierzchnia została wykonana na łącznicach, autostradzie A6 i jezdniach zbiorczo- rozprowadzających. Do wykonania pozostał wciąż niewielki fragment warstwy ścieralnej na DK10 od strony Stargardu. Zakończenie inwestycji wymaga jeszcze przeprowadzenia szeregu prac obejmujących montaż barier energochłonnych, wykonanie kompletnego oświetlenia, oznakowanie poziome i pionowe oraz pozostałe roboty wykończeniowe. Muszą również zostać rozebrane pozostałości starych łącznic, tymczasowe przejazdy pomiędzy jezdniami i poszerzenia. Organizacja ruchu będzie jeszcze kilkukrotnie zmieniana w ciągu najbliższych tygodni.
Węzeł po nowemu
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi?połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to?również?główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30.?ubiegłego wieku,?a?następnie rozbudowany w latach 70.- i 80.??
Przebudowa obejmuje wykonanie nowych,?szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia?bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki?oraz?pasy włączeń i?wyłączeń, których dotychczas brakowało.?W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności,?jak i?bezpieczeństwa ruchu drogowego.?