To kolejny etap dużego projektu, który polepszy oraz skróci podróż koleją pomiędzy tymi miastami.
We wrześniu zostały udostępnione perony w Choszcznie, Starym Klukomiu, Morzycy i Kolinie, a od października mieszkańcy odjadą ze zmodernizowanego przystanku Szczecin Zdunowo i stacji Reptowo. Na obiektach pojawiły się nowe ławki i wiaty chroniące przed opadami. Wyższe perony gwarantują wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie z pociągu. W nowych gablotach informacyjnych podróżni znajdą m.in. aktualny rozkład jazdy. Stacje i przystanki dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących.
Jak informuje PKP PLK S.A. na zachodniopomorskiej części trasy Szczecin-Poznań pociągi jeżdżą już nowym torem między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie. Wykonawca buduje też konstrukcję nowego peronu w Dolicach. W Stargardzie przebudowywany jest pierwszy z czterech wiaduktów. Zostanie on poszerzony, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów będą chodniki i ścieżki. Jak zapewniają kolejarze, modernizacja wiaduktów zapewni sprawny i bezpieczny ruch oraz poprawi komunikację w mieście.
Zakończenie inwestycji współfinansowanej z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 2,2 mld zł planowane jest do końca 2022 r. Projekt jest jednym z największych przedsięwzięć realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego. - - Inwestycja lepiej skomunikuje dwa województwa - Wielkopolskę i Pomorze Zachodnie. To niezwykle ważne dla zwiększania konkurencyjności ekonomicznej tych regionów. Zyskają nie tylko mieszkańcy, którzy wybierają kolej w codziennych podróżach, ale także przewoźnicy towarowi, którzy szybciej dowiozą ładunki do portów w Szczecinie i Świnoujściu- powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas podpisywania umowy na modernizację trasy między Stargardem a Szczecinem Dąbie. - To projekt istotny dla dobrych połączeń regionalnych i międzyregionalnych. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd najszybszych składów między Poznaniem a Szczecinem skróci się nawet o około 50 min., a podróżni zyskają wyższy komfort obsługi na kilkudziesięciu stacjach i przystankach- stwierdził prezes PKP PLK SA Ireneusz Merchel.
Źródło foto: PKP PLK S.A.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Region
- Nowe perony na stacjach kolejowych w regionie