Szanowni Państwo,
Od 1 lutego 2019 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji sp. z o.o. w Stargardzie wdrożyło nowy układ komunikacyjny. Na tą zmianę złożył się nowy przebieg tras linii komunikacyjnych, ich numeracja, zmiany w rozkładzie jazdy, uruchomienie Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego, likwidacja pętli autobusowej przy Placu Wolności oraz nowa lokalizacja kilku przystanków, przeniesienie kasy biletowej z ul. Piłsudskiego na ZCP, wdrożenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
Tak wiec zmieniło się wiele i tak ogromnej zmiany w historii komunikacji miejskiej w Naszym mieście dotychczas nie było.
Poprzedni układ komunikacyjny w stosunku do oczekiwań szczególnie pracowników Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii i Stargardzkiego Parku Przemysłowego przestał być wydajny. Oddane do użytkowania ZCP pozwoliło na zbudowanie nowego zoptymalizowanego układu tras linii, w którym podjęliśmy próbę realizacji idei sprowadzonej do tego, że mieszkaniec Stargardu wychodzi na przystanek a nie na autobus, mając świadomość, że w ciągu ok. 8 minut na głównych ciągach komunikacyjnych na pewno będzie autobus w danym kierunku.
1 luty ponieważ jest to początek miesiąca, początek grafiku pracy kierowców, dzień ferii szkolnych i oczekujące, gotowe do użytkowania ZCP. Byliśmy po konsultacjach tras linii i konsultacjach rozkładu jazdy z pracodawcami z PPNT. Do wykonania tego zadania byliśmy merytorycznie i organizacyjnie przygotowani.
Dziś wiemy, że wdrożenie tak dużej zmiany wymagało oprócz konsultacji tras linii szerszej konsultacji rozkładu jazdy, a przynajmniej wcześniejsze przed wdrożeniem jego upublicznienie.
Nowy układ tras linii jest faktem. Zwiększona została częstotliwość kursowania autobusów na terenie Stargardu. Przykładowo, z osiedla Letniego do centrum miasta w dni robocze liczba kursów uległa zwiększeniu z 53 do 74 dziennie. Z osiedla Lotnisko w dni robocze wyjeżdża o 16 kursów więcej niż poprzednio, tj. w dzień roboczy 78 połączeń. Liczba kursów uległa zwiększeniu także z osiedla Pyrzyckiego w kierunku centrum – z 69 do 78 w dni robocze. W dzień roboczy od poniedziałku do piątku realizujemy na liniach o 1000 km więcej.
Po kilku dniach po wdrożeniu obserwujemy, że mimo pewnych trudności wynikających z jeszcze nie satysfakcjonującego rozkładu jazdy autobusy w porach miedzy szczytami przewozowymi są coraz bardziej wypełnione, a na ZCP przemieszcza się coraz więcej osób. Zdajemy sobie sprawę, że jest to proces, który wymaga czasu. W okresie od 12 do 16 lutego w ZCP uruchomiliśmy punkt informacyjny, w którym Nasi pracownicy wsłuchują się w uwagi pasażerów oraz udzielają informacji. Natomiast 20 lutego na godz.17.30 zapraszamy mieszkańców Stargardu do Domu Kultury Kolejarza na spotkanie, w trakcie którego chcemy zaprezentować wypracowane rozwiązania.
Pracujemy nad udoskonaleniem rozkładu jazdy słuchając sugestii i oczekiwań pasażerów. Z informacji, które Państwo przekazujecie uzyskujemy takie, które pozwalają Nam tak dopasować rozkład jazdy, aby służył Państwu jak najlepiej i był stabilny jak najdłużej.
Upłynęło kilka dni od wdrożenia, wszyscy się uczymy, a my Państwa słuchamy i pobieramy lekcje pokory. Bardzo proszę o dużo wyrozumiałości i cierpliwości. Korekty rozkładu jazdy, które są możliwe do szybkiego wprowadzenia będziemy realizować w możliwie krótkim czasie, ale przede wszystkim wcześniej Państwa o nich informować.
Jan Gumuła
Prezes MPK
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- MPK - KOMUNIKAT