Ustalono szereg działań prewencyjnych. Ich celem ma być wyeliminowanie nielegalnych pokazów umiejętności (a raczej ich braku) młodocianych kierowców, które zagrażają życiu i zdrowiu mieszkańców. W sobotni wieczór 18- letni kierowca BMW, podczas nielegalnie zorganizowanego wyścigu aut, stracił panowanie nad pojazdem, wjeżdżając w grupę widzów. Zranił 6 osób, w tym 10- letnie dziecko. Uczestnicy wyścigów zwoływali się wcześniej na portalach społecznościowych.
Przewodnicząca Powiatowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Irena Agata Łucka poprosiła najpierw Komendanta Powiatowego Policji o informację na temat sobotnich zdarzeń, oraz przebiegu interwencji policjantów. Policja nieoficjalnie wiedziała o przygotowaniach do nielegalnych wyścigów w Centrum Stargardu. Miały rozpocząć się w sobotę o 22. W związku z tym Plac Wolności patrolowały dwa radiowozy. W pobliżu był również patrol pieszy. Po ok. 42 minutach wezwano załogę jednego z radiowozów do pilnej interwencji. Również policjanci drugiego patrolu otrzymali zgłoszenie o zagrożeniu życia jednego z mieszkańców. Wystarczyła chwila nieobecności obu załóg policyjnych radiowozów, by na rondo wjechał 18- latek. Według relacji świadków, uczestnicy wyścigów zdołali przyblokować w tym czasie drogi w rejonie Placu Wolności, ustawiając auta na światłach awaryjnych.
Policja zatrzymała kierowcę BMW. Materiał dowodowy został przesłany do prokuratury, która postawi zarzuty 18- latkowi. Niezależnie od tego Komendant Wojewódzki zlecił wewnętrzne czynności wyjaśniające sobotnią interwencję funkcjonariuszy.
Podczas nadzwyczajnego spotkania Rady ustalono, że w centrum i na Placu Wolności przybędzie patroli, szczególnie w weekendy oraz w godzinach wieczornych. Zaproponowano również taką konfigurację kamer monitoringu, aby rondo znalazło się pod jeszcze ściślejszym nadzorem. Powiatowa Rada Bezpieczeństwa zamierza też rekomendować Miastu wprowadzenie całodobowej „strefy 30”, czyli ograniczenia prędkości, które miałoby dotyczyć ulic: Kard. St. Wyszyńskiego, Placu Wolności oraz J. Piłsudskiego, Wojska Polskiego do krzyżówki z M. Konopnickiej , św. Jana Chrzciciela i Czarnieckiego- do Pl. Św. Ducha. „Strefa 30” poddana monitoringowi umożliwiłaby surowsze egzekwowanie ograniczeń prędkości. Byłaby również pod szczególnym nadzorem patroli, szczególnie w godzinach wieczornych.
W porozumieniu z Automobilklubem Stargard, Powiatowa Rada dąży również do udostępnienia specjalnego toru jazdy na płycie dawnego lotniska w Kluczewie. Teren i miejsce, zabezpieczone i pod nadzorem, sprzyjałoby rozwijaniu pasji oraz szaleństwom tych, których rozpiera adrenalina. Zgłoszone pomysły mają być poddane dyskusji oraz analizie- razem z Zarządem Powiatu Stargardzkiego i Prezydentem Miasta.