Dzisiaj jest: 28.3.2024, imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

Sezon grillowy w pełni. O ile wzrasta sprzedaż mięsa?

Dodano: 7 lat temu

Przeciętnie pięć godzin trwa impreza grillowa w Polsce ? wynika z badania instytutu GfK Polonia.

Sezon grillowy w pełni. O ile wzrasta sprzedaż mięsa?

W okresie kwiecień – sierpień zwykle grillujemy dwa razy w miesiącu. Osoby organizujące grill wydają na niego ok. 280 zł, zaproszeni goście – ok. 100 zł.
 

 
 

Wyżerka dla mięsożerców

Na grillu króluje oczywiście mięso. Na ruszt najczęściej kładziemy karkówkę i kiełbasę. „W okresie grillowym wzrost sprzedaży mięsa nieprzetworzonego wynosi ok. 10%. Jeśli chodzi o mięso przetworzone, czyli np. kiełbasy, nie jest on już dwucyfrowy, ale z naszego punktu widzenia również wysoki” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Maciej Siejewicz, marketing & communication manager w GfK Polonia. Przyrządzone mięso prawie zawsze jemy z keczupem lub musztardą.
 

Nie samym mięsem żyje człowiek

Innymi produktami spożywczymi, które pojawiają się na grillu, są warzywa (np. w postaci sałatek) oraz owoce. Oprócz tego chętnie jemy przekąski, głównie czipsy i słone paluszki. Co do napojów bezalkoholowych, najczęściej pijemy kawę, herbatę, wodę, kolorowe napoje gazowane, a także nektary i soki. Wśród alkoholi najpopularniejsze jest piwo. Rzadziej na stoły trafia wódka.
 

Do dyskontu, miły bracie, tam… jedzenie czeka na cię

Produkty spożywcze na grill nabywamy przede wszystkim w dyskontach. Mniejsza grupa Polaków preferuje hipermarkety. Co ciekawe, duża część z nas kupuje w sklepach już gotowe zestawy grillowe.
 

Źródło: infoWire
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Śladami Gryfików - spacer historyczny. Fotorelacja