Projekt ten wszedł w życie już w roku 2014, jednakże tylko niewiele miast zdecydowało się na przystąpienie do niego, a to z powodu wielu kontrowersyjnych zapisów. Dotyczą one między innymi:
- wyprowadzenia stacji benzynowych poza obręb miast,
- ograniczenia na półkach sklepowych alkoholi o zbyt dużej zawartości związków siarki,
- dostosowania minimum 5% nazw ulic do tematyki ekologicznej,
- zakazu palenia tytoniu i innych substancji w oznakowanych strefach,
- wprowadzenia do ruchu zakupionych przez miasto rowerów w ilości nie mniejszej niż 5 sztuk na tysiąc mieszkańców.
Jak łatwo zauważyć dla wielu mieszkańców to ciekawa propozycja życia w przyjaznym klimacie. Ale jak to osiągnąć?
Zapytaliśmy o to osobę z Wydziału Zagospodarowania Terenu i pokrótce otrzymaliśmy takie odpowiedzi na zadawane przez nas pytania:
- „do 2020 roku stacje benzynowe będą zmuszone opuścić tereny miejskie. Przeniosą się za miasto, na tereny wyznaczone i oddane nieodpłatnie . A tereny pozostawione wykorzystane zostaną na wybudowanie przy ul. Szczecińskiej olbrzymiego kompleksu handlowo – usługowego. Najwyższy czas aby Szczecin przyjeżdżał do nas na zakupy”.
- „Inspekcji sanitarnej zleciliśmy opracowanie norm na zawartość szkodliwych dla otoczenia związków w alkoholach. Otrzymała na to 40 tys. zł z funduszu "Zdrowie i Szczęście w Rodzinie”
- „na dzień dzisiejszy wiemy już, że ulica Wyszyńskiego zmieni nazwę na Tlenowa, Piłsudskiego na Zielonego Marszałka, a Czarneckiego na Świeżą Buławę”.
- „zupełna nowość to opracowanie aplikacji, która połączy użytkownika wypożyczającego rower za pośrednictwem aplikacji w smartfonie. Umożliwi mu to zbieranie punktów za przejechane kilometry, które to przełożą się na rabaty na stacjach benzynowych”.
I to obecnie tyle na temat programu „Więcej tlenu” w naszym mieście.
Czekamy na rozwój projektu.
Powyższy tekst nie jest prawdą i powstał na potrzeby dnia 1 kwietnia - Prima Aprilis.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Stargard w programie "Więcej tlenu"