uczą się nawiązywania pierwszego kontaktu z podopiecznym w sytuacji kryzysowej oraz poznają metody rozładowywania napięcia w kontakcie z osobą konfliktową. Słuchacze poznają również metody podstawowej samoobrony.
W minionym roku na terenie Polski zaistniało kilka niepożądanych wydarzeń związanych z pracownikami socjalnymi. Jednym z nich był incydent oblanie substancją łatwopalną i podpalenie urzędniczki Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Aby zapobiec podobnym sytuacjom kryzysowym, których niejednokrotnie dopuszczają się podopieczni oraz w celu zwiększenia bezpieczeństwa w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej podjęto działania i w ramach współpracy z Komendantem Głównym Policji funkcjonariusze poszczególnych jednostek szkolą pracowników socjalnych.
W tym tygodniu policyjny psycholog, negocjator oraz funkcjonariusz prewencji przeprowadzili cykl takich szkoleń dla pracowników socjalnych powiatu stargardzkiego. W sumie przeszkolonych zostanie niemal sto osób, które między innymi nabędą umiejętności oceny sytuacji i osób, nawiązania pierwszego kontaktu w sytuacji kryzysowej, a także panowania nad własnymi emocjami w skrajnie nerwowych sytuacjach.
Szkolenie obejmuje między innymi zajęcia teoretyczne oraz praktyczne, podczas których każdy w warunkach zbliżonych do rzeczywistości może sprawdzić pozyskaną wiedzę i własne umiejętności.
- Prędkość i recydywa - kierowca nie wyciągnął wniosków z poprzedniego zdarzenia. Efekt to mandat 5000 złotych i punkty karne
- Grupa osób spożywała alkohol, a wśród nich... nieletni zatrzymany z narkotykami. Policjanci apelują do rodziców o czujność!
- Kierowco! Droga to nie tor wyścigowy- policjanci eliminują niebezpieczne zachowania na drodze