To dokument, który w założeniu ma określać m.in. optymalne trasy poszczególnych linii, odpowiedni czas przejazdu autobusów oraz zasady funkcjonowania systemu informacji o ich kursowaniu. Zanim Plan zostanie przyjęty, swoje uwagi do jego zapisów będą mogli zgłosić stargardzianie.
Konieczność opracowania tego dokumentu wynika z uregulowań ustawowych, które obowiązują w nawiązaniu do przepisów unijnych. Założenia sprowadzają się do tego, by komunikacja publiczna w możliwie największym stopniu odpowiadała potrzebom mieszkańców. W praktyce chodzi o to, by trasy linii, ich skomunikowanie, a także godziny i częstotliwość kursowania autobusów, odpowiadały realnym potrzebom społeczeństwa. Opracowywana koncepcja ma być dokumentem określającym także kierunki rozwoju transportu – z uwzględnieniem zamiarów inwestycyjnych miasta i przewoźników. Ważne są także aspekty ekonomiczne.
W Stargardzie Plan będzie dotyczył m.in. Miejskiego Zakładu Komunikacji, który w ubiegłym roku przewiózł blisko 7 900 000 pasażerów na 22 liniach o łącznej długości 267 kilometrów. W sumie pojazdy MZK przejechały ponad 1 700 000 kilometrów.
Plan transportowy dla naszego miasta wykonuje firma TRAKO z Wrocławia. Obecnie dokument jest na etapie finalizowania. Za jego opracowanie Stargard zapłaci 50 tysięcy złotych.
Jeszcze w marcu rozpoczną się konsultacje społeczne. Mieszkańcy po zapoznaniu się z Planem będą mogli zgłaszać swoje uwagi do przedstawionych propozycji rozwiązań i udoskonaleń. Informacja o terminie wspomnianych konsultacji zostanie opublikowana na stronie www.stargard.pl.
Zdjęcie: UM w Stargardzie
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Plan transportowy dla Stargardu