Przebudowa wiaduktów kolejowych w Stargardzie to niekończąca się historia. Sprawdziliśmy postęp prac na budowie oraz plany kolejnych zmian w organizacji ruchu.
Mimo że przebudowa stargardzkich wiaduktów kolejowych trwa już 5 lat, wielu kierowców nadal jest zmieszanych w poruszaniu się po mieście. Karuzela związana z ciągłym otwieraniem i zamykaniem przejazdów pod wiaduktami kręci się tak szybko, że niektórzy nie nadążają i często na ulicach Stargardu można usłyszeć pytanie o to, który przejazd jest w tym momencie zamknięty. Prace przy wiaduktach oraz na stacji kolejowej postępują, więc można spodziewać się, że w niedługim czasie nastąpią kolejne zmiany w ruchu kołowym.
Kolejne zmiany jeszcze w tym roku
Jak informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wykonawca przebudowy wiaduktów kolejowych w Stargardzie - Trakcja S.A., prowadzi roboty przy naprzemiennym zamykaniu obiektów przy ul. Bogusława IV oraz Pierwszej Brygady/Konopnickiej. - Takie rozwiązanie znacznie przyspiesza realizację prac na obu wiaduktach. Droga zamknięta jest tylko pod jednym obiektem, co zmniejsza utrudnienia dla kierowców- dodał przedstawiciel PKP.
Bartosz Pietrzykowski poinformował również, że wykonawca zakończył montaż konstrukcji stalowej na wiadukcie przy ul. Bogusława IV. Od 5 września zamknięty został przejazd pod wiaduktem na ul. Pierwszej Brygady/Konopnickiej, gdzie wykonawca prowadzi prace związane z budową drugiej połówki obiektu. - Po zakończeniu etapu robót na tym wiadukcie, na przełomie listopada i grudnia 2024 r., wykonawca przeniesie prace na wiadukt przy ul. Bogusława IV- przekazał rzecznik prasowy PKP.
Wygodniej na stacji Stargard
Aktualnie na stacji postępują m.in. prace związane z przebudową peronów nr 1 i 2. - Podobnie jak ukończony już peron nr 3, będą one wyższe, dzięki czemu pasażerom będzie wygodniej wsiadało się i wysiadało z pociągów. Komfort oczekiwania na pociąg poprawią nowe wiaty i ławki. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewni bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Na stacji powstaje również nowe przejście pod torami, które będzie prowadziło na perony oraz drugą stronę miasta, do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Będzie ono wyposażone w windy, dzięki czemu stacja w Stargardzie będzie dostępniejsza dla wszystkich pasażerów, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie zasadniczych prac na wiaduktach i stacji w Stargardzie planowane jest w połowie 2025 r.- informuje Bartosz Pietrzykowski.
Przebudowa stacji i czterech wiaduktów w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 mld zł modernizacji linii Poznań- Szczecin, współfinansowanej z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Dzięki przebudowie wiaduktów zapewniony będzie płynny i bezpieczny ruch kolejowy, kierowcy zyskają szersze jezdnie, a dla pieszych i rowerzystów powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe. Konstrukcja obiektu przy ul. Składowej będzie także dostosowana do planowanej obwodnicy drogowej Stargardu. Pozwoli to na usprawnienie komunikacji w mieście i wyprowadzenie częściowo ruchu samochodów z centrum. Prowadzone prace nie ograniczają ruchu kolejowego.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Postępy prac na stargardzkich wiaduktach. Kiedy kolejne zamknięcia?