Dzisiaj jest: 29.2.2024, imieniny: Lecha, Lutomira

Panowie zadbają o zdrowie

Dodano: 3 miesiące temu
Redakcja poleca!

W najbliższą sobotę (2.12.) warto przyjść do AquaStar (ul. Szczecińska 35) nie tylko po to, żeby poćwiczyć. Od 10:00 do 17:00 będzie można skorzystać z bezpłatnych badań.

Panowie zadbają o zdrowie

W najbliższą sobotę (2.12.) warto przyjść do AquaStar (ul. Szczecińska 35) nie tylko po to, żeby poćwiczyć. Od 10:00 do 17:00 będzie można skorzystać z bezpłatnych badań. Panowie na miejscu sprawdzą swoje zdrowie – w mobilnym gabinecie zrobią USG jąder i skontrolują poziom PSA we krwi. Na badania nie trzeba się wcześniej zapisywać. Decyduje kolejność przyjścia do AquaStar.
 

Specjaliści ze Stowarzyszenia Fizjoport i Stowarzyszenia Edukacja – Zdrowie – Aktywność będą czekali na mężczyzn od 10:00 do 17:00. Z USG jąder skorzystają panowie w wieku od 18 do 40 lat. Badanie jest proste, bezbolesne i nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Wynik będzie dostępny od razu – jeśli pojawią się niepokojące zmiany, pacjent dostanie wydruk USG, z którym powinien się zgłosić do swojego lekarza.
 

Kolejne badanie to pomiar poziomu PSA. Prosty test pozwoli natychmiast określić, czy prostata funkcjonuje prawidłowo. Wystarczy kropla krwi z palca. Wynik również będzie dostępny niemalże od razu – czas oczekiwania to 10 minut. Do badania poziomu PSA nie trzeba być na czczo. Test w AquaStar mogą zrobić panowie w wieku powyżej 40 lat.
 

Akcja w Stargardzie jest częścią ogólnopolskiego projektu Mosznowładcy. To coroczna kampania zachęcająca mężczyzn do prostych i bezbolesnych badań profilaktycznych, które mogą ratować życie i zdrowie. Rak jądra jest najbardziej powszechnym nowotworem występującym przed 40 rokiem życia. Nieco starsi mężczyźni są z kolei bardziej narażeni na problemy z prostatą. Rak gruczołu krokowego stanowi aż 23% wszystkich nowotworów diagnozowanych w Polsce.
 


URZĄD MIEJSKI W STARGARDZIE
 

Źródło: URZĄD MIEJSKI W STARGARDZIE
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
„Zachodniopomorska Stójka dla Hani”. Fotorelacja