Kiedy Internet upowszechnił się globalnie, zaczęły powstawać różne blogi, witryny i sklepy online. Wzrosło też zapotrzebowanie na teksty w postaci poradników, artykułów sponsorowanych czy opisów produktów. Są to zadania copywriterów, czyli osób zawodowo zajmujących się tworzeniem treści reklamowych. Czym dokładnie zajmuje się copywriter? Sprawdźmy!
Copywriter dawniej i obecnie
Czy zawód copywritera zrodził się wraz z internetową rewolucją? Oczywiście, że nie! Pierwszymi copywriterami byli Amerykanie, twórcy pierwszych, dziewiętnastowiecznych szyldów i graficznych reklam, umieszczanych w witrynach sklepów. Przed upowszechnieniem się internetu, autorzy tekstów reklamowych tworzyli treści na potrzeby lokalnych sprzedawców, do gazet, radia, telewizji.
Obecnie copywriting stał się czymś więcej, niż pisanie chwytliwych sloganów i haseł reklamowych. To również tworzenie wartościowego contentu, czyli treści na strony internetowe oraz aplikacje mobilne. Zadania copywritera to: tworzenie, obróbka i korekta tekstów, które mają dobrze pozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania.
Content copywriter a SEO copywriter
Nie każdy copywriter jest SEO copywriterem, chociaż wielu za takowych się uważa. SEO w języku angielskim oznacza Search Engine Optimization, to znaczy optymalizację stron pod kątem algorytmu wyszukiwarek, takich jak: Google czy Yahoo. SEO copywriter tworzy unikalne treści na podstawie słów kluczowych i wytycznych, przygotowanych przez SEO specjalistów. Content copywriterzy, nazywani też content writerami, koncentrują się zaś na doborze treści w taki sposób, by w 100% odpowiadały one potrzebom i problemom grupy docelowej.
Czym różnią się zakresy obowiązków content writerów i SEO copywriterów? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz, analizując ogłoszenia, dostępne między innymi na Pracuj.pl. Na portalu cyklicznie pojawiają się rekrutacje specjalistów do spraw contentu i SEO writingu. Osoby, zatrudnione na powyższych stanowiskach, odpowiadają między innymi za tworzenie i obróbkę treści, przeznaczonych na strony www, blogi, webinary, media społecznościowe i e-booki. W branży wysoko cenieni są zwłaszcza Ci specjaliści, którzy samodzielnie realizują wyznaczone cele i zadania oraz ci, którzy potrafią efektywnie współpracować w zespole zdalnie, hybrydowo lub stacjonarnie, w siedzibach firm.
Zastanawiasz się jak zmienić pracę? Odwiedź porady.pracuj.pl. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki dotyczące tego jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz w jaki sposób napisać profesjonalne CV czy list motywacyjny.
Materiał sponsorowany