Od kilku lat mieszkańcy załatwiający swoje sprawy w Ratuszu na Rynku Staromiejskim korzystają z biletomatu. Proste w obsłudze urządzenie skraca czas oczekiwania na spotkanie z urzędnikami i powoduje, że ewentualne kolejki są mniejsze. Teraz stargardzianie z niepełnosprawnościami zyskali kolejne ułatwienie. Najnowsza wersja biletomatu jest dostosowana do ich potrzeb.
Urządzenie znajduje się na parterze Ratusza. Każdy, kto z niego korzystał, wie, że to bardzo proste. Wystarczy na dotykowym ekranie wybrać sprawę, którą chcemy załatwić i pobrać niewielki papierowy bilet z numerem. Następnie na dużym, czytelnym ekranie w głębi korytarza można sprawdzić status kolejki – ile jeszcze osób załatwia swoje sprawy i w którym pokoju, przy jakim stanowisku zostaniemy obsłużeni. Nowy biletomat oprócz podstawowych funkcji ma jeszcze ułatwienie dla osób z niepełnosprawnościami. Do ich dyspozycji jest dodatkowy przycisk z oznaczeniem w alfabecie Braille’a. Po jego naciśnięciu pojawi się osoba, która w razie potrzeby będzie asystowała i krok po kroku pomoże załatwić sprawę.
To kolejne udogodnienie w Ratuszu. Kilka miesięcy temu toalety zostały tam wyremontowane i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W tym roku zaplanowano kolejne inwestycje. W obu budynkach Urzędu Miejskiego na parterze pojawi się kompleksowy system oznaczeń – m.in. piktogramy, tabliczki, fakturowa nawierzchnia, a także przenośna pętla indukcyjna. Dodatkowo w Ratuszu zniknie próg na głównym wejściu, a drzwi będą otwierały się automatycznie. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.
Zdjęcia: UM w Stargardzie
Urząd Miejski w Stargardzie