Jakiś czas temu PKP zapowiedziało rewolucję i rezygnację z rozwiązań z lat 90 wciąż funkcjonujących na kolei. Jedną z nich miało być stworzenie nowoczesnego systemu obsługi pasażerów i tak powstała nowa aplikacja na Androida i iOS czyli PKP.appka, która ma za zadanie zastąpić dotychczasową aplikację IC Mobile Navigator.
Na plus zasługuje fakt, że aplikacja jest całkiem mocno rozbudowana. Po wybraniu dworca możemy sprawdzić jakie usługi są na nim dostępne. Nie zostaniemy więc zaskoczeni brakiem toalet, sklepu czy barierami architektonicznymi utrudniającymi poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością. Znajdujący się w appce przycisk SOS pozwala natomiast nawiązać połączenie z całodobową infolinią PKP, dzięki której możemy powiadomić służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo na dworcach.
Bardzo przydatną funkcją aplikacji jest też informowanie w czasie rzeczywistym o opóźnieniach, możliwość wyszukiwania połączeń kolejowych, w tym najtańszego lub najszybszego, a także opcja zakupu biletu przez Internet.
Dla pociągów z możliwością rezerwacji miejsc lub posiadających wagon restauracyjny przewidziano dodatkowe funkcje takie jak rezerwacja konkretnego miejsca czy też zamówienie posiłku bezpośrednio przez aplikację. Zamówiony posiłek zostanie dostarczony do zarezerwowanego przez pasażera miejsca przez obsługę pociągu.
Wydaje się, że aplikacja jest krokiem w dobrym kierunku, pozwala łatwo i przyjemnie sprawdzić dostępne na dworcach udogodnienia i zakupić bilety bez wychodzenia z domu. Pozostałe funkcje również są przydatne. I wszystko byłoby niemal idealnie, gdyby nie noworoczne podwyżki cen biletów.
Źródło grafiki: PKP
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Lifestyle
- PKP.appka ? aplikacja, która zmieni sposób podróżowania.