Dzisiaj jest: 28.9.2024, imieniny: Libuszy, Wacławy, Wacława

Uwaga! Kolejne zmiany związane z przebudową wiaduktów w Stargardzie

Dodano: 3 lata temu Autor:
Redakcja poleca!

W przyszłym tygodniu kierowców poruszających się po centrum Stargardu czekają kolejne zmiany związane z przebudową wiaduktów kolejowych. Inaczej pojadą też autobusy MPK.

Uwaga! Kolejne zmiany związane z przebudową wiaduktów w Stargardzie

Wkrótce kierowców poruszających się po centrum Stargardu czekają kolejne zmiany związane z przebudową wiaduktów kolejowych. Inaczej pojadą też autobusy MPK.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Sp. z o.o. w Stargardzie poinformowało, że od 9 października w związku z zamknięciem przejazdu pod wiaduktem w ciągu ulicy Wyszyńskiego i jednoczesnym otwarciem przejazdu pod wiaduktem w ciągu ulicy Bogusława IV zostaną wprowadzone zmiany w trasach linii komunikacyjnych. Linie nr 1, 5, 14, 15 i 31 wracają na stałą trasę przez ulicę Bogusława IV. Linia nr 2 od pętli 15 Południk w kierunku osiedla Lotnisko będzie kursowała bez zmian, ale od Tańskiego w kierunku pętli 15 Południk przejedzie z ul. Struga przez ul. Wyszyńskiego, Czarnieckiego, Bogusława IV i Bema. Linia nr 8 będzie kursować na trasie Tańskiego-Wyszyńskiego, a linia nr 9 od osiedla Pyrzyckiego w kierunku Pętli Chopina nie będzie kursowała przez ul. Czarnieckiego i Wyszyńskiego. Linie nr 10 i 12 w kierunku pętli Moniuszki i 15 Południk zamiast przez ulicę Wyszyńskiego kursować będą przez ul. Czarnieckiego, Bogusława IV i Bema, linie nr 13 oraz 33 od Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego do ul. Krzywoustego w obu kierunkach będą jeździły ulicami Bema, Bogusława IV i Staszica, zatrzymując się na wszystkich przystankach zlokalizowanych przy trasie przejazdu, linia nr 32 od ul. Struga do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego w obu kierunkach jeździć będzie ul. Czarnieckiego, Bogusława IV oraz Bema, a linia nr 36 od ulicy Struga do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego będzie jeździć ulicami Bogusława IV oraz Bema.

Kolejowa inwestycja w toku

Kolejne zmiany w poruszaniu się po mieście spowodowane są przez postęp prac związanych z inwestycją, jaką w Stargardzie prowadzi PKP PLK. Jak informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK S.A. w pierwszej połowie września wykonawca zakończył prace związane z przekładaniem instalacji sieci ciepłowniczej na wiadukcie przy ulicach Pierwszej Brygady/Konopnickiej. Obecnie analogiczne prace prowadzone są na wiadukcie przy ulicy Bogusława IV. Zakończenie prac i otwarcie przejazdu pod tym wiaduktem planowane jest na 7 października.

- 8 października wykonawca planuje rozpoczęcie prac i zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ulicy Wyszyńskiego- informuje Bartosz Pietrzykowski. Wykonawca przeprowadzi prace m.in. przy ścianach oporowych w ciągu ulicy Szczecińskiej. Zbudowane zostanie kolejne przęsło na tej części wiaduktu, na którym będzie znajdował się peron trzeci. Pod wiaduktem wykonane zostaną również roboty drogowe związane z przywróceniem ruchu kołowego i pieszego. Prace na wiadukcie przy ulicy Wyszyńskiego planowane są do zakończenia na przełomie listopada i grudnia br.

Co nas wkrótce czeka?

To nie koniec prac, które powodują uciążliwości dla kierowców. Po zakończeniu prac przy ul. Wyszyńskiego wykonawca planuje rozpocząć prace i zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ulicach Pierwszej Brygady/Konopnickiej. Zakres prac będzie obejmował przebudowę pierwszej połówki wiaduktu. W połowie grudnia wykonawca planuje zakończenie prac na pierwszej połówce wiaduktu oraz przywrócenie ruchu na ulicy Składowej. Tymczasowa organizacja ruchu, która wiąże się z przeprowadzanymi pracami, jest ustalana przez wykonawcę z zarządcą dróg.

Przebudowa stacji PKP i wiaduktów kolejowych w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 miliardy złotych modernizacji linii Poznań- Szczecin, współfinansowanej z programu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Efektem inwestycji na trasie ze Szczecina do Poznania będzie zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin. Zwiększy się komfort podróży i dostęp do kolei. Bezpieczeństwo poprawią nowe Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie. Pasażerowie zyskają nowe perony na 32 stacjach i przystankach. Wyższe platformy ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów i umożliwią korzystanie z kolei także osobom mającym trudności z poruszaniem się. Komfort zapewni między innymi antypoślizgowa nawierzchnia wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących, zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie.

 

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
75 lecie Spójni Stargard. Fotorelacja