Dzisiaj jest: 26.4.2024, imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda

Tworzenie strony biznesowej generującej ruch

Dodano: 3 lata temu Autor:

Od czego zacząć tworzenie strony www Stargard, w szczególności strony generującej ruch?

Tworzenie strony biznesowej generującej ruch

Wielu przedsiębiorców zna ten problem z własnego doświadczenia. Wielu zadawało sobie już to pytanie, ale jeszcze więcej osób będzie sobie je zadawać, więc warto problemowi przyjrzeć się z bliska. Zatem zapytajmy.

Od czego zacząć tworzenie strony www Stargard, w szczególności strony generującej ruch? Pozwalającej dzięki niemu pozyskiwać nowych klientów, współpracowników, pracowników, podwykonawców, partnerów biznesowych. W jaki sposób podejść do tego problemu? Na co zwracać uwagę?

Strony internetowe w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw

Niestety, takie pytania za rzadko stawiają sobie polscy przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm. Za rzadko udzielają na nie odpowiedzi. Co jeszcze istotniejsze za rzadko udzielają na nie odpowiedzi najbardziej sensownej, zgodnej z aktualnym stanem wiedzy, z oczekiwaniami użytkowników, które wynikają z nieustannie zmieniających się trendów. W kwestii poszerzania świadomości, promowania dobrych praktyk biznesowych i rynkowych wciąż jest jeszcze sporo do zrobienia.
 

Statystyki od lat nie napawają optymizmem. Nie są powodem do zadowolenia, w szczególności, jeśli porównamy je z wynikami innych krajów europejskich, w których mały i średni biznes o wiele częściej, chętniej, z większym entuzjazmem wykorzystuje internet do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych, promocyjnych, komunikacyjnych, czy strategicznych.
 

Nie tylko chętniej wykorzystuje, ale także o wiele chętniej inwestuje w rozwiązania, które stanowią dziś o realnej przewadze rynkowej. W tej kwestii - podejścia do inwestycji w produkty cyfrowe - jest jeszcze wiele w naszym kraju do zrobienia. No dobrze, dość narzekania, przejdźmy do konkretów.

Komu należy zlecić projektowanie strony internetowej?

Z pewnością, bardzo złym pomysłem jest samodzielne wykonanie serwisu www. W szczególności, gdy przyszły programista front end i backend, analityk biznesowy, projektant interfejsów, specjalista od User Experience, content writer, pozycjoner, badacz, zajmujący się problematyką użyteczności, project manager nigdy wcześniej nie wykonywał tych zawodów.
 

Jak więc widzimy, tworzenie strony biznesowej generującej ruch jest zadaniem, którym powinni zająć się specjaliści z wielu dziedzin. Stąd też naturalnym wykonawcą stron internetowych są agencje UX, software house, agencje interaktywne. Generalnie firmy - już mniejsza o etykiety - które w swoim dorobku, stażu rynkowym mają odpowiednią ilość realizacji i lat, stanowiących rynkowe potwierdzenie jakości ich usług.

Na co zwrócić uwagę wybierając wykonawcę strony internetowej?

Wybierając agencję, należy szczególną uwagę zwracać na referencje, jakie może przedstawić, nagrody, jakie udało jej się zdobyć, certyfikaty potwierdzające posiadanie szczególnych kompetencji, czy wreszcie rodzaj, złożoność projektów, jakie jej pracownicy realizowali.
 

Przykładowo, projektowanie interfejsu strony internetowej, nawigacji, a więc bodaj najbardziej kluczowych i jednocześnie trudnych elementów każdej strony internetowej warto zlecić firmie, która rozumie, że stanowią one o konkurencyjności danej firmy.
 

Warto także zapoznać się, w jakich technologiach agencja się specjalizuje, jak szerokie są jej kompetencje programistyczne, projektowe, badawcze. Jakie działania związane z developmentem strony w przyszłości jest w stanie zagwarantować.

Tylko doświadczenie zagwarantuje Ci przewagę

Firma, która korzysta z wiedzy najlepszych instytutów badawczych, projektuje zgodnie z najnowszymi, najlepszymi rekomendacjami, wzorcami dobrych praktyk projektowych, jednym słowem gwarantuje najwyższy poziom technologiczny, projektowy, contentowy z pewnością jest warta każdych pieniędzy.

Z prostego powodu.
 

Tego rodzaju wydatek jest dobrze ulokowaną inwestycją. Jeśli strona ma być narzędziem codziennego użytku, wykorzystywanym w pracy, wykorzystywanym do skutecznego konkurowania, to jej koszt jest inwestycją z krótkim terminem zwrotu.
 

Tworzenie własnej strony www za pomocą darmowych lub tanich kreatorów jest działaniem tyleż tanim, co szkodliwym. I zdecydowanie należy unikać takich pokus. Prędzej, czy później okazują się być ciężką kulą, doczepioną do firmowej nogi.

Wizerunek w sieci, czyli tworzenie strony biznesowej z punktu widzenia jej użytkownika

Cena strony internetowej ma znaczenie. To oczywiste. Ale jeszcze większe znaczenie ma w sieci wizerunek, który niska cena, niska jakość, niska użyteczność strony internetowej kompletnie niweczy.
 

Mówiąc wprost, jako użytkownicy stron jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych standardów, rozwiązań. Na przykład, najbardziej ufamy stronom, które są wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
 

Lubimy strony, których średni czas ładowania nie przekracza trzech sekund, a najbardziej lubimy te, które są w stanie zaprezentować całą zawartość już po upływie połowy tego czasu. Lubimy strony internetowe, które są intuicyjne, proste, z którymi interakcje są źródłem satysfakcji. Przypominające inne strony, z których już korzystaliśmy.
 

I tego rodzaju oczekiwania przenosimy także na strony firmowe, które powinny działać w sposób zgodny z naszymi oczekiwaniami, przyzwyczajeniami oraz w sposób dla nas zrozumiały, prosty i atrakcyjny.
 

W wielu branżach to oczekiwanie jest nawet wyższe. Przykładowo strony sklepów odzieżowych, nie tylko powinny oferować łatwe, bezproblemowe zakupy, ale także zapewniać pewien rodzaj i poziom rozrywki.
 

Podobnie zresztą, jak stacjonarne sklepy odzieżowe, w których nie tylko sprzedaje się ubrania i buty, ale w których panuje przyjemna atmosfera zabawy, imprezy.

Jakie strony internetowe generują najbardziej wartościowy ruch?

Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Tylko strony internetowe, które są wykonane ze świadomością roli, pożytków związanych z uwzględnieniem UX, są stronami generującymi wartościowy ruch.
 

Co więcej, są także stronami, które gwarantują wyższy współczynnik konwersji. Współczynnik konwersji określa skuteczności, z jaką dana strona, podstrona, konkretny element na stronie realizuje cele biznesowe.
 

Strona stworzona w zgodzie z rekomendacjami projektowymi popartymi gruntownymi, rzetelnymi, metodologicznie poprawnymi badaniami jest stroną o wiele lepiej konwertującą. Z jej pomocą sprzedaż i pozyskiwanie klientów jest o wiele prostsze. Zwrot z inwestycji poniesiony na jej stworzenie zwraca się w o wiele krótszym czasie.
 

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
20. urodziny Niedzielnych Spotkań Historycznych. Fotorelacja