Dyskutowano o wypracowaniu najskuteczniejszej strategii ograniczania następstw pandemii w obszarze pogranicza. Wymieniano się doświadczeniami i spostrzeżeniami. Rozmawiano też o tym, jak wesprzeć w nauce on-line zarówno uczniów i rodziców, ale także nauczycieli.
Pierwsza z dwóch wideokonferencji to tylko jeden z elementów całego projektu. Jak się okazuje – bardzo przydatny, bo jej uczestnicy aktywnie dyskutowali o obecnej sytuacji w polskich i niemieckich szkołach oraz przedszkolach. Jednym z tematów był wpływ zdalnego nauczania na funkcjonowanie emocjonalne i zdrowie dzieci.
Dużo mówiono o wykorzystywaniu dostępnych technologii do wdrażania nauki w formie on-line lub w trybie hybrydowym. Podkreślano również, że w tym procesie niezbędne jest wsparcie podopiecznych placówek i ich opiekunów, ale także pracowników tych jednostek.
Projekt to wiele korzyści dla Stargardu. W jego ramach zakupiliśmy sprzęt pomagający sprostać wymogom sanitarnym. Do osiemnastu szkół, przedszkoli i żłobka trafiły parownice, zmywarki z funkcją wyparzania, ozonatory, sterylizatory powietrza, a także środki ochrony osobistej: rękawice, maseczki i płyny do dezynfekcji.
Partnerem Stargardu w tych działaniach jest Stowarzyszenie Edukacji Zawodowej z Eberswalde. Od 2019 roku realizujemy z nim edukacyjny projekt dotyczący rozszerzenia wspólnych ofert edukacji i kształcenia zawodowego w Euroregionie Pomerania.
Wideokonferencja była jedną z dwóch zaplanowanych w ramach projektu „Partnerska wymiana dobrych praktyk celem skutecznego zwalczania skutków pandemii w obszarze transgranicznym”. Jest on dofinansowany przez Unię Europejską z „Funduszu Małych Projektów Komunikacja-Integracja-Współpraca” współfinansowanego z Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska. Jego realizacja trwa od 1.09.2020 r. do 30.11.2020 r. Budżet projektu wynosi 48 435,58 euro, a kwota dofinansowania to 41 170,24 euro.
Zdjęcia: UM w Stargardzie