Dzisiaj jest: 19.4.2024, imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa

MPK przetestuje hybrydowego MAN-a

Dodano: 4 lata temu Autor:
Redakcja poleca!

W czwartek i piątek na ulicach Stargardu będzie można zobaczyć nowy, hybrydowy autobus marki MAN.

MPK przetestuje hybrydowego MAN-a

Przetestować go będą mogli nie tylko kierowcy, ale i pasażerowie.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Sp. z o.o. informuje, że autobus testowany będzie w czwartek 10 września na liniach komunkacyjnych nr 5 i 15 oraz w piątek 11 września na linii nr 9. Autobus wyposażony jest w moduł MAN Effecient Hybrid, którego głównym elementem jest silnik elektryczny zamontowany w układzie przenoszenia napędu pomiędzy silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów pełniący funkcję prądnico-rozrusznika.

Man Efficient Hybrid to inteligentne zarządzanie energią w autobusach MAN Lion's City. Każde hamowanie jest zyskiem energetycznym dla autobusu, ponieważ prądnico-rozrusznik przekształca natychmiast energię rekuperacyjną w energią elektryczną. Autobus nie emituje substancji szkodliwych i hałasu na przystankach, ponieważ posiada funkcję Stop-Start. Wyłącza ona silnik wysokoprężny na przystankach i czerwonym świetle, co natychmiast odczuwają pasażerowie. Zużycie paliwa i związana z nim emisja substancji szkodliwych i hałasu spadają do zera. Inteligentne zarządzanie energią wykorzystuje darmową energię zgromadzoną w dachowym module UltraCap do zasilania sieci pokładowej. Ponieważ zgromadzona energia elektryczna wykorzystywana jest także podczas jazdy, silnik zużywa mniej energii. Powoduje to dodatkową oszczędność paliwa i redukcję emisji.

 Technologia hybrydowa to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich poruszających się w intensywnym ruchu drogowym. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie i inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i emisję spalin. Ogromną zaletą technologii hybrydowej jest oszczędność zużycia paliwa o ok. 25 - 30 procent w porównaniu z autobusem z klasycznym napędem Diesla i redukcja emisji spalin o ok. 40 - 50 procent oraz dodatkowo wykorzystanie napędu elektrycznego w ruchu miejskim.

 

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Stargard i blue. Fotorelacja