Dzisiaj jest: 25.4.2024, imieniny: Jarosława, Marka, Wiki

Projekt #FakeHunter: wezwanie do walki z dezinformacją o SARS-CoV-2

Dodano: 4 lata temu

? Polska Agencja Prasowa (PAP) wspólnie z GovTech Polska uruchamia społeczny projekt weryfikacji treści, dotyczących wirusa SARS-CoV-2, publikowanych w Internecie;

Projekt #FakeHunter: wezwanie do walki z dezinformacją o SARS-CoV-2
Szukamy liderów opinii, osób zaangażowanych społecznie, które zostaną wyposażone w wiedzę o potwierdzonych źródłach informacji nt. koronawirusa i dołączą do walki z fake newsami;

Każdy internauta będzie mógł zgłosić wątpliwą treść do weryfikacji, a następnie otrzymać wiarygodną odpowiedź.


#FakeHunter to odważny i odpowiedzialny społecznie projekt, w którym uczestniczyć może każdy, komu zależy na dystrybucji wiarygodnych informacji w przestrzeni publicznej. W czasie zagrożenia epidemicznego największym wyzwaniem jest weryfikacja zasobów internetowych i demaskowanie nieprawdziwych wiadomości dotyczących wirusa SARS-CoV-2.
Obok oficjalnych komunikatów Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz innych instytucji państwowych w przestrzeni internetowej pojawiają się bowiem fałszywe wiadomości, których celem jest dezinformacja i sianie paniki wśród Polaków.
Możliwość zgłaszania treści przez Internautów zostanie udostępniona po zrekrutowaniu i właściwym przygotowaniu liderów opinii.
W obecnej sytuacji wiarygodna informacja odgrywa kluczową rolę w przeciwdziałaniu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Portale internetowe i wszyscy użytkownicy mediów społecznościowe powinni w sposób odpowiedzialny dzielić się wyłącznie prawdziwymi przekazami.

Dlatego Polska Agencja Prasowa wspólnie z GovTech Polska poszukują osób, które dołączą do projektu #FakeHunter i pomogą zwalczać dezinformacje dotyczące epidemii.

Aby zgłosić swoją kandydaturę wystarczy wypełnić formularz znajdujący się na
http://bit.ly/fakehunter


 
Źródło: www.kurier.pap.pl
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
20. urodziny Niedzielnych Spotkań Historycznych. Fotorelacja