Już w weekend na parkomatach w naszym mieście pojawiła się informacja o tym, że parkowanie jest już bezpłatne. Jak informuje Piotr Styczewski z Urzędu Miasta, urządzenia do pobierania opłat zostaną zdemontowane 2 i 3 września. Zlikwidowanie zostanie również oznakowanie pionowe informujące o płatnym parkowaniu. W zamian za to pojawią znaki D-18 "Parking".
O likwidacji Strefy Płatnego Parkowania w Stargardzie radni zdecydowali 28 maja. Prezydent Stargardu Rafał Zając uznał, że obecny, ograniczony kształt SPP jest dysfunkcyjny. Według Prezydenta podstawą prawidłowego funkcjonowania strefy jest rotacja pojazdów na istniejących miejscach postojowych. Rozwiązaniem problemu jej braku byłoby rozszerzenie strefy do naturalnych, miejskich ekranów, którymi w przypadku Stargardu są linia kolejowa i rzeka Ina.
W maju br. przeprowadzone zostały konsultacje społeczne, mające na celu poznanie woli mieszkańców Stargardu. W specjalnej ankiecie przez tydzień mogli oni odpowiedzieć na pytanie "Czy chcesz rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania i sprawnej, taniej komunikacji autobusowej w Stargardzie?". Mieszkańcy odpowiedzieli 30 proc. na tak, a 70 proc. na nie. Dlatego Prezydent podjął decyzję o likwidacji SPP.
Najbliższe tygodnie pokażą czy decyzja o bezpłatnym parkowaniu w Stargardzie była dobra. Doświadczenia innych polskich miast pokazują, że takie rozwiązanie nie zdaje egzaminu w dłuższej perspektywie czasu. Zlikwidowana strefa w Rzeszowie powróciła po 12 latach, a w Augustowie już po 3. Polska Organizacja Branży Parkingowej wtóruje słowa radnych ze Szczecina: "Za 5 lat Stargard będzie ubolewać, że pozbył się strefy płatnego parkowania. Mieszkańcy głosujący w referendum za likwidacją SPP nie musieli znać przykładów Rzeszowa czy Augustowa. Ale władze Stargardu powinny".
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Koniec Strefy Płatnego Parkowania