Dzisiaj jest: 30.4.2024, imieniny: Balladyny, Lilli, Mariana

Co jeśli otrzymamy nietrafiony prezent?

Dodano: 6 lat temu Autor:

Większość z nas uwielbia obdarowywać innych prezentami, a także samemu je otrzymywać. Co jednak możemy zrobić, gdy podarunek, który otrzymamy nie spełni naszych oczekiwań?

Co jeśli otrzymamy nietrafiony prezent?
Chyba każdy z nas przeżył choć jedną sytuację, gdy trzymał prezent, który nie szczególnie przypadł nam do gustu. Takie momenty zdarzają się nie tylko w czasie świąt, ale i innych uroczystości. Reagujemy różnie począwszy od miłego podziękowania i wysilonego uśmiechu na twarzy, aż po rzucenie przysłowiowego focha. I w głowie niekończąca się myśl: „Skąd on/a pomyślała o takim prezencie dla mnie? Widać, że mnie nie zna”. Niejednym potrafi to nawet zepsuć całą magię świąt. Poniżej kilka praktycznych porad, co zrobić z nietrafionym prezentem.

Najprostszym i najczęściej wykorzystywanym sposobem jest odłożenie prezentu na półkę lub dno szafy, gdzie przetrwa kolejne lata. Są też tacy, co przekazują prezent komuś innemu, aby się nie zmarnował. Najskuteczniejszym jednak rozwiązaniem jest zapoznaniem się z prawami konsumenta, co znacznie rozwiąże nasz problem.

Jeżeli dany prezent nie spełni naszych oczekiwań w większości przypadków możemy  zwrócić go do sprzedawcy. Niestety wcześniejsze zaczerpnięcie informacji w tej kwestii w znacznej mierze leży po stronie osoby kupującej prezent. Wszystko to spowodowane jest tym, że w przypadku sklepów stacjonarnych to właśnie sprzedający podejmuje decyzję, czy dany produkt może zostać z powrotem przyjęty oraz jakie warunki muszą zostać ku temu spełnione. W momencie, gdy nie jesteśmy pewni, czy trafimy z prezentem, warto od razu skonsultować się z osobą z obsługi w sklepie. Jeżeli towar może zostać zwrócony ważne jest, abyśmy znali maksymalny termin zwrotu. Może to by 30, 14 lub 7 dni od momentu zakupu. Dodatkowo w czasie oddawania prezentu do sklepu trzeba mieć przy sobie dowód zakupu w postaci paragonu. Czasami też wystarczy potwierdzenie płatności kartą wydrukowane z konta bankowego. Oczywiście paragonu nie wręczamy wraz z prezentem, jednak warto go po zakupie zachować, przynajmniej przez jakiś czas. Często też sklepy życzą sobie, aby towar nie nosił żadnych znamion użytkowania, tj. posiadał wszystkie metki w pierwotnych miejscach oraz został zwrócony wraz z oryginalnym opakowaniem. Pamiętajmy również, że sklepy zamiast zwrotów oferują również zamianę na inny produkt lub kartę podarunkową. Wówczas będziemy mieć pewność, że osoba, która otrzymała od nas prezent kupi coś w swoim guście.
Znacznie prościej sprawa ma się w przypadku zakupów dokonanych drogą on-line. Tutaj niezależnie od przyczyny mamy prawo dokonać zwrotu towaru w ciągu 10 dni od jego zakupu. Nie musimy też podawać przyczyny zwrotu. Wystarczy tylko wypełnić formularz odstąpienia od umowy zakupu, który wręczany jest wraz z fakturą/paragonem dołączonym do towaru i go odesłać. Niektóre sklepy przyjmują również towary w punktach stacjonarnych i zajmują się jego ponownym przesłaniem do magazynu. Zwrot środków otrzymujemy gotówką (w sklepie na miejscu) lub też na rachunek bankowy. Termin zwrotu pieniędzy również podawany jest indywidualnie przez sprzedawcę. Zasady co do nieużytkowania towaru wyglądają tak samo, jak przy zwrocie w tradycyjnym sklepie.
Mimo, iż czasami wydaje nam się, że znamy się z kimś jak łyse konie i tak możemy nie uniknąć sytuacji zakupu nietrafionego prezentu. Dlatego też warto zawczasu zapamiętać powyższe zasady, z nadzieją, że jednak nigdy się z nich nie skorzysta.

 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
20. urodziny Niedzielnych Spotkań Historycznych. Fotorelacja