Dzisiaj jest: 25.4.2025, imieniny: Jarosława, Marka, Wiki

Konsument 2025 - jaki będzie?

Dodano: 8 lat temu Autor:

Po raz trzeci zespół Stratosfera by Deloitte opublikował raport ?Foresight kulturowy 2025?.

Konsument 2025 - jaki będzie?
Znajdują się w nim informacje o nadchodzących trendach związanych z naszym dniem codziennym, w tym wyznawanych wartościach, czy też wzorcach konsumpcji. Według najnowszego raportu główny nacisk kładziony będzie na trzy aspekty, wśród których znajdują się: autentyczność, zrównoważenie i wspólnotowość. Jak będzie się to przekładać na działania marketingowe?

W przypadku autentyczności konsumenci będą kierować się zasadą naturalności i prostoty. Na etykietach będziemy szukać informacji o recepturze produktu, która powinna być jak najbardziej zbliżona do tradycyjnej oraz metod produkcji. Wszystko za sprawą coraz większego udziału technologii w naszym życiu i uczucia przesytu wśród wielu ludzi. Odpowiedzią na ten przekaz ze strony producentów i specjalistów z dziedziny marketingu będzie uwypuklanie na etykietach danych o sposobie tworzenia produkcji oraz lokalizacji jego powstawiania.

 Jako, że coraz bardziej jesteśmy świadomi naszych działań, które negatywnie wpływają na środowisko i idącym równolegle rozwojem akcji proekologicznych, również na tym polu zmieni się myślenie konsumentów w wyborze produktów. Będziemy zwracać między innymi uwagę na fakt, czy firma sprzedająca produkt, bądź usługę ma na swoim koncie udział w akacjach wspierających ochronę środowiska. Z kolei dla niektórych ważne będzie pochodzenie produktu, czy został stworzony na przykład z surowców wtórnych lub też czy wykorzystywany jest do jego działania na przykład napęd elektryczny.

Wraz z rozwojem social mediów, coraz częściej przed zakupem danego produktu lub usługi kierujemy się opiniami na forach internetowych. I tutaj swoje odzwierciedlenie ma trzecia wartość, czyli wspólnotowość. Producenci będą musieli pogodzić się z faktem, że współczesny konsument jest co raz mniej podatny na reklamę, a większą wartość mają dla niego informacje zdobyte od innych kupujących. Dzięki tak zdobytym informacjom konsument ma poczucie, że w ten sposób dokonał świadomego wyboru, w oparciu o własną niezależność i indywidualność.

Powyższe trendy będą przejawiać się nie tylko na poziomie zakupów, ale również przełożą się na pozostałe aspekty naszego życia. Przykładowo wspólnotowość wpłynie na relacje rodzinne, przyjacielskie jak również wypracowanie work- life balance.  Wielką falą napłynęły do nas hasła slow, hygge czy lagom. Czyżbyśmy rzeczywiście byli już tak zmęczeni galopującym postępem technologicznym na świecie i pogonią za pieniądzem?

 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Dzień otwarty Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Stargardzie. Fotorelacja