Znajdują się w nim informacje o nadchodzących trendach związanych z naszym dniem codziennym, w tym wyznawanych wartościach, czy też wzorcach konsumpcji. Według najnowszego raportu główny nacisk kładziony będzie na trzy aspekty, wśród których znajdują się: autentyczność, zrównoważenie i wspólnotowość. Jak będzie się to przekładać na działania marketingowe?
W przypadku autentyczności konsumenci będą kierować się zasadą naturalności i prostoty. Na etykietach będziemy szukać informacji o recepturze produktu, która powinna być jak najbardziej zbliżona do tradycyjnej oraz metod produkcji. Wszystko za sprawą coraz większego udziału technologii w naszym życiu i uczucia przesytu wśród wielu ludzi. Odpowiedzią na ten przekaz ze strony producentów i specjalistów z dziedziny marketingu będzie uwypuklanie na etykietach danych o sposobie tworzenia produkcji oraz lokalizacji jego powstawiania.
Jako, że coraz bardziej jesteśmy świadomi naszych działań, które negatywnie wpływają na środowisko i idącym równolegle rozwojem akcji proekologicznych, również na tym polu zmieni się myślenie konsumentów w wyborze produktów. Będziemy zwracać między innymi uwagę na fakt, czy firma sprzedająca produkt, bądź usługę ma na swoim koncie udział w akacjach wspierających ochronę środowiska. Z kolei dla niektórych ważne będzie pochodzenie produktu, czy został stworzony na przykład z surowców wtórnych lub też czy wykorzystywany jest do jego działania na przykład napęd elektryczny.
Wraz z rozwojem social mediów, coraz częściej przed zakupem danego produktu lub usługi kierujemy się opiniami na forach internetowych. I tutaj swoje odzwierciedlenie ma trzecia wartość, czyli wspólnotowość. Producenci będą musieli pogodzić się z faktem, że współczesny konsument jest co raz mniej podatny na reklamę, a większą wartość mają dla niego informacje zdobyte od innych kupujących. Dzięki tak zdobytym informacjom konsument ma poczucie, że w ten sposób dokonał świadomego wyboru, w oparciu o własną niezależność i indywidualność.
Powyższe trendy będą przejawiać się nie tylko na poziomie zakupów, ale również przełożą się na pozostałe aspekty naszego życia. Przykładowo wspólnotowość wpłynie na relacje rodzinne, przyjacielskie jak również wypracowanie work- life balance. Wielką falą napłynęły do nas hasła slow, hygge czy lagom. Czyżbyśmy rzeczywiście byli już tak zmęczeni galopującym postępem technologicznym na świecie i pogonią za pieniądzem?
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Lifestyle
- Konsument 2025 - jaki będzie?