"Polska jest wielka i ma swoje wielkie polskie marki. Marki, które są tak dobre, bo stoi za nimi tradycja i doświadczenie, a ich największą siłą jest jakość. Dlatego w Lidlu znajdziesz je teraz w supercenach w ramach Tygodnia Polskich Marek" – można usłyszeć w spocie Lidla.
W reklamie TV zostały wyróżnione takie produkty jak Woda Żywiec Zdrój od Danone, Ptasie Mleczko i czekolada Wedel (marka japońskiego koncernu Lotte), Prince Polo (koncern Mondelez), szynki od Krakusa (chińska spółka), steki z Sokołowa (część duńskie firmy Danish Crown) czy olej Kujawski (koncern Bunge z Holandii).
Może i kolejne naginanie prawdy nie odbiłoby się żadnym echem, gdyby nie Klub Jagielloński, który tego rodzaju promocję uważa za nie do końca uczciwą.
W związku, że Klub uznał za grubą przesadę hasła, jakim posługuje się Lidl, postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i wystosować 9 maja list otwarty do prezesa UOKIK.
http://jagiellonski24.pl/2017/05/09/tydzien-polskich-marek-lidla-promuje-produkty-zagranicznych-koncernow-list-otwarty-do-prezesa-uokik/
Klub oskarża sieć sklepów o wprowadzanie klienta w błąd a "zgodnie z Ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji "czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest (…) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi" - czytamy w piśmie skierowanym do UOKiK.
Jednocześnie padają zarzuty, że Lidl swoimi działaniami próbuje „ogrzać się” w cieple trendu na Polskie produkty. Jednocześnie Klub Jagielloński od dawna walczy z tego rodzaju pseudopatriotyzmem gospodarczym. W tym celu stworzono aplikację Pola, która pomaga konsumentom odnaleźć polskie wyroby podczas zakupów.
Wystarczy, że za jej pomocą zeskanuje się kod kreskowy z dowolnego produktu a aplikacja powie nam coś więcej o firmie, która go wyprodukowała. Dzięki aplikacji dowiemy się także czy dany producent opiera się na polskim kapitale, czy ma w Polsce swoją produkcję, czy tworzy wykwalifikowane miejsca pracy, oraz czy jest częścią zagranicznego koncernu.
Jeśli macie dość produktów produkowanych masowo przez globalne koncerny i szukasz lokalnych firm tworzących unikatowe produkty, Pola pomoże Ci je odnaleźć.
Aplikację można pobrać ze strony https://www.pola-app.pl/
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Lifestyle
- Tydzień Polskich marek w Lidlu.