Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

Budowa stargardzkiej Komendy

Dodano: 10 lat temu

Pierwotnie zakładano że obecną komendę w Stargardzie będziemy remontować.

Budowa stargardzkiej Komendy
Jednak w trakcie przygotowań dokumentacji pojawiła się możliwość pozyskania środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. 
 
W wyniku konsultacji uzyskano aprobatę Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie dla samodzielnego złożenia projektu oraz realizacji prac  związanych z budową nowej siedziby stargardzkich policjantów. Komendant Wojewódzki Policji  w Szczecinie złożył projekt w ramach postępowania konkursowego w obszarze Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Marszałek będący  zarządcą Regionalnego Programu Operacyjnego  Województwa Zachodniopomorskiego w wyniku postępowania konkursowego dał  pozytywną ocenę dla  projektu i podjął decyzję o dofinansowaniu budowy nowej komendy.

Nie można zapomnieć o pomocy w tym zadaniu samorządów ze Stargardu. Wcześnie od Starosty Stargardzkiego (2011r. 200 tys, 2012r. 150 tys) i Prezydenta Stargardu  (2012r.  200 tys) pozyskano środki w kwocie 550 tys zł na opracowanie niezbędnej dokumentacji technicznej – łącznie z projektami wykonawczymi na budowę nowej komendy oraz na czasowe przeniesienie obecnej komendy do budynku po domu dziecka. Ponadto Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie dokonał również zabezpieczenia środków na budowę nowej siedziby w ramach budżetu Państwa oraz Rezerw celowych na lata 2012 do 2015. 

Początkowy (kosztorysowy) koszt budowy nowej siedziby to kwota ponad 35,5 mln zł. Z czego prawie 1,5 mln to pieniądze z budżetu Policji, które  Komendant Wojewódzki zabezpieczył w budżecie. Pozostałe to pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego (ponad 17 mln), które jako dysponent przekaże nam Marszałek. A kolejne ponad 17 mln są to pieniądze z budżetu Państwa przekazane przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.


Projekt zakładał budowę nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji przy ul. Warszawskiej 29. Budynek istniejący w tym miejscu został zburzony a na jego miejscu powstał nowy budynek o powierzchni użytkowej prawie 4000 m² wraz z  budynkami towarzyszących (myjnia samochodowa z pomieszczeniem przeszukiwania pojazdów dla Wydziału Kryminalnego, budynek dla psów policyjnych wraz z zapleczem i pomieszczeniami dla przewodników, wybiegi, obiekty wspierające) oraz całą niezbędną infrastrukturą (przyłącza, instalacje, ciągi komunikacyjne, parkingi) i wyposażeniem. 

Nowe obiekty spełniają wszystkie obowiązujące standardy w wymiarze krajowym i europejskim, stanowiąc jednocześnie wzorzec dla tego rodzaju inwestycji na terenie całego kraju. Należy podkreślić, że w projekcie uwzględniono pionierskie rozwiązania z zakresu zaopatrzenia w ciepło i energię – zaprojektowano system pomp ciepła oraz instalację solarną, co gwarantuje najwyższą energooszczędność i praktyczne wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju, w tym zobowiązań Polski wobec Wspólnot Europejskich w zakresie ograniczenia emisji CO2. 

Przedsięwzięcie było projektem wieloletnim i realizowany był w terminie od 2013 – do 2015r.  

Procedurę przetargową na budowę wygrała firma ERBUD S.A. , ul. Mostnika 22, 70-672 Szczecin, kwota to prawie 18,5 mln zł (sama budowa bez wyposażenia ).  Rozpoczęcie inwestycji nastąpiło w I kwartale 2013, zakończenie  planowo na święto Policji 2014r. 

fot.Tadeusz Surma
 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja