Jednak w trakcie przygotowań dokumentacji pojawiła się możliwość pozyskania środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.
W wyniku konsultacji uzyskano aprobatę Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie dla samodzielnego złożenia projektu oraz realizacji prac związanych z budową nowej siedziby stargardzkich policjantów. Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie złożył projekt w ramach postępowania konkursowego w obszarze Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Marszałek będący zarządcą Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego w wyniku postępowania konkursowego dał pozytywną ocenę dla projektu i podjął decyzję o dofinansowaniu budowy nowej komendy.
Nie można zapomnieć o pomocy w tym zadaniu samorządów ze Stargardu. Wcześnie od Starosty Stargardzkiego (2011r. 200 tys, 2012r. 150 tys) i Prezydenta Stargardu (2012r. 200 tys) pozyskano środki w kwocie 550 tys zł na opracowanie niezbędnej dokumentacji technicznej – łącznie z projektami wykonawczymi na budowę nowej komendy oraz na czasowe przeniesienie obecnej komendy do budynku po domu dziecka. Ponadto Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie dokonał również zabezpieczenia środków na budowę nowej siedziby w ramach budżetu Państwa oraz Rezerw celowych na lata 2012 do 2015.
Początkowy (kosztorysowy) koszt budowy nowej siedziby to kwota ponad 35,5 mln zł. Z czego prawie 1,5 mln to pieniądze z budżetu Policji, które Komendant Wojewódzki zabezpieczył w budżecie. Pozostałe to pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego (ponad 17 mln), które jako dysponent przekaże nam Marszałek. A kolejne ponad 17 mln są to pieniądze z budżetu Państwa przekazane przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Projekt zakładał budowę nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji przy ul. Warszawskiej 29. Budynek istniejący w tym miejscu został zburzony a na jego miejscu powstał nowy budynek o powierzchni użytkowej prawie 4000 m² wraz z budynkami towarzyszących (myjnia samochodowa z pomieszczeniem przeszukiwania pojazdów dla Wydziału Kryminalnego, budynek dla psów policyjnych wraz z zapleczem i pomieszczeniami dla przewodników, wybiegi, obiekty wspierające) oraz całą niezbędną infrastrukturą (przyłącza, instalacje, ciągi komunikacyjne, parkingi) i wyposażeniem.
Nowe obiekty spełniają wszystkie obowiązujące standardy w wymiarze krajowym i europejskim, stanowiąc jednocześnie wzorzec dla tego rodzaju inwestycji na terenie całego kraju. Należy podkreślić, że w projekcie uwzględniono pionierskie rozwiązania z zakresu zaopatrzenia w ciepło i energię – zaprojektowano system pomp ciepła oraz instalację solarną, co gwarantuje najwyższą energooszczędność i praktyczne wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju, w tym zobowiązań Polski wobec Wspólnot Europejskich w zakresie ograniczenia emisji CO2.
Przedsięwzięcie było projektem wieloletnim i realizowany był w terminie od 2013 – do 2015r.
Procedurę przetargową na budowę wygrała firma ERBUD S.A. , ul. Mostnika 22, 70-672 Szczecin, kwota to prawie 18,5 mln zł (sama budowa bez wyposażenia ). Rozpoczęcie inwestycji nastąpiło w I kwartale 2013, zakończenie planowo na święto Policji 2014r.
fot.Tadeusz Surma
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Budowa stargardzkiej Komendy