Od wtorku kierowców i pieszych czekają zmiany związane z remontem wiaduktów w Stargardzie. Dotychczas zamknięty przejazd przy ul. Pierwszej Brygady zostanie otwarty, a robotnicy zamkną dla ruchu wiadukt przy ul. Bogusława IV. Ile jeszcze zostało pracy?
Firma TRAKCJA S.A., wykonawca robót kolejowych w Stargardzie poinformowała, że 7 stycznia o godz. 12.00 zamknie przejazd pod wiaduktem w ciągu ul. Bogusława IV dla ruchu kołowego i pieszego, a od godz. 8.00 otworzy przejazd pod wiaduktem w ciągu ul. Pierwszej Brygady dla ruchu kołowego i jednostronnego ruchu pieszych. – W związku z powyższym, zwracamy się z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności, kierowanie się na objazdy i dostosowanie się do oznakowania oraz sygnałów podawanych przez osoby kierujące ruchem- zaapelował Zarząd Dróg Powiatowych w Stargardzie.
W związku z kolejną roszadą przejazdów pod wiaduktami inaczej pojadą autobusy komunikacji miejskiej. Do korzystania przez pasażerów przywrócony zostanie przystanek Pierwszej Brygady, a autobusy linii nr 5 i 15 zamiast ul. Towarową i Dworcową będą omijały zamknięty wiadukt ul. Bema i Barnima. Taki objazd będzie dotyczył również linii komunikacyjnej nr 14. MPK nie planuje wprowadzenia zmian w rozkładach jazdy.
Jak idą prace przy wiaduktach?
Zmiana zamknięć wiaduktów spowodowana jest postępującymi pracami związanymi z ich modernizacją. Robotnicy będą teraz realizowali roboty związane ze ścianami oporowymi przepięciem ciepłociągu przy ul. Bogusława IV. Jak informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK S.A. wykonawca ukończył już zasadnicze prace przy budowie wiaduktów nad ul. Wyszyńskiego oraz ul. Składową. - Dzięki przebudowie wiaduktów zapewniony będzie płynny i bezpieczny ruch kolejowy, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów powstaną chodniki oraz ścieżki. Konstrukcja obiektu przy ul. Składowej została dostosowana do planowanej obwodnicy drogowej Stargardu. Pozwoli to na usprawnienie komunikacji w mieście i wyprowadzenie częściowo ruchu samochodów z centrum- poinformował Bartosz Pietrzykowski.
PKP PLK informuje również, że Na stacji w Stargardzie postępują m.in. prace związane z przebudową peronów nr 1 i 2. - Podobnie jak ukończony już peron nr 3, będą one wyższe, dzięki czemu pasażerom będzie wygodniej wsiadało się i wysiadało z pociągów. Komfort oczekiwania na pociąg poprawią nowe wiaty i ławki. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewni bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Na stacji powstaje również nowe przejście pod torami, które będzie prowadziło na perony oraz drugą stronę miasta, do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Będzie ono wyposażone w windy, dzięki czemu stacja w Stargardzie będzie dostępniejsza dla wszystkich pasażerów, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się- dodaje Bartosz Pietrzykowski. Zakończenie zasadniczych prac na wiaduktach i stacji w Stargardzie planowane jest w połowie 2025 r.
Dlaczego PKP nie zamyka dwóch wiaduktów?
Na początku inwestycji związanej z przebudową wiaduktów, która trwa już ponad 5 lat, wykonawca zamykał dwa wiadukty jednocześnie. Powodowało to paraliż komunikacyjny w mieście tworząc ogromne korki w mieście, opóźnienia autobusów oraz problemy dla pieszych. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwili się radni Rady Miejskiej i Rady Powiatu Stargardzkiego, uzgadniając z PKP PLK pojedyncze zamykanie wiaduktów. - Wykonawca prowadzi roboty przy naprzemiennym zamykaniu obiektów przy ul. Bogusława IV oraz Pierwszej Brygady/Konopnickiej. Takie rozwiązanie pozwala optymalizować realizację prac na obu wiaduktach. Droga zamknięta jest tylko pod jednym obiektem, co zmniejsza utrudnienia dla kierowców. Prowadzone prace nie ograniczają również ruchu kolejowego- informuje PKP PLK.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Od wtorku zamiana zamkniętych wiaduktów w Stargardzie. Jak idą prace?