Stare Miasto jest kolejnym miejscem w Stargardzie, w którym działają drogowcy. Modernizacja ul. Bolesława Chrobrego, Szewskiej, Kuśnierzy i Włosienniczej zmieni tę część miasta i nada jej charakteru.
Zmotoryzowani mieszkańcy Stargardu w ostatnim czasie są wystawiani na próbę. Miasto remontuje kolejne drogi i ulice, mimo że wiele inwestycji jest nieukończonych. Postęp modernizacji widać na Starym Mieście, gdzie firma Musing Bud przebudowuje ul. Chrobrego, Szewską, Włosienniczą i Kuśnierzy. Wśród mieszkańców i przejezdnych pojawiły się wątpliwości dotyczące szerokości jezdni na ul. Chrobrego. Postanowiliśmy się tam wybrać i uciąć kres spekulacjom.
Przed przebudową ulica Bolesława Chrobrego, od skrzyżowania z ulicą Kazimierza Wielkiego do skrzyżowania Marii Skłodowskiej-Curie, posiadała nawierzchnię bitumiczną o szerokości ok. 7,5 m. W ciągu ulicy zlokalizowane były obustronne chodniki z elementów betonowych. Obowiązująca prędkość wynosiła 40 km/h. W ciągu ulicy występowało ograniczenie dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Przy skrzyżowaniu z ul. Kuśnierzy występowała sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych.
Jak wynika z dokumentacji dotyczącej przebudowy ulic na Starym Mieście, obawy mieszkańców zostaną potwierdzone. Projekt przebudowy ulicy Bolesława Chrobrego obejmuje zwężenie jezdni do szerokości 6 m. Odcinek o szerokości 7 m będzie występował tylko na odcinku B. Chrobrego w kierunku ul. Portowej oraz za Basztą Wałową w kierunku ronda przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie. Projekt przebudowy zakłada ograniczenie prędkości do 30 km/h, jako strefa ograniczonej prędkości na odcinku od ul. Portowej do skrzyżowania z ul. Gdańską i M. Skłodowskiej-Curie. Dodatkowo zostaną wykonane spowalniacze w postaci wyniesionych platform. Ruch pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t będzie nadal zakazany.
W ciągu ul. B. Chrobrego wykonany będzie ciąg pieszy, po lewej stronie oraz ciąg pieszo-rowerowy po prawej stronie. Na odcinku za ulicą Szewską w kierunku M. Skłodowskiej-Curie dopuszczony będzie ruch rowerowy po projektowanym chodniku. Powstaną też 3 zatoki autobusowe oraz 2 zatoki parkingowe dla pojazdów osobowych. Dodatkową zmianą w stosunku do stanu sprzed modernizacji będzie wyniesione przejście dla pieszych za Basztą Wałową w kierunku ul. M. Skłodowskiej-Curie.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Nowe jezdnie z kostki bitumicznej, chodniki i ścieżki rowerowe. Czy ul. Chrobrego faktycznie została zwężona?