Dzisiaj jest: 29.2.2024, imieniny: Lecha, Lutomira

Ile kroków warto robić dziennie? Jak wytrwać w postanowieniach?

Dodano: 2 tygodnie temu

Sport to zdrowie, ale okazuje się, że nie trzeba uprawiać go wyczynowo, aby odczuć korzyści.

Ile kroków warto robić dziennie? Jak wytrwać w postanowieniach?
Sport to zdrowie, ale okazuje się, że nie trzeba uprawiać go wyczynowo, aby odczuć korzyści. Już codzienny spacer i przebycie nawet kilku tysięcy kroków może poprawić samopoczucie, kondycję czy pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej.

Ile chodzić codziennie i jak się motywować?

Dawniej uważano, że 10000 kroków dziennie to absolutne minimum. Dziś wiemy już, że nawet przebycie 7000-8000 kroków każdego dnia ma pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie. W dzisiejszych czasach nowoczesne technologie mogą pomóc w uprawianiu sportu. Wiele osób liczy dzienne kroki za pomocą na przykład inteligentnych zegarków.

Na https://www.komputronik.pl/category/18499/smartwatche-i-zegarki,huawei.html możesz zobaczyć ciekawe smartwatche i porównać poszczególne modele oraz funkcje. Każdy producent oferuje nieco inny design i rozwiązania, dlatego warto sprawdzić różne dostępne opcje. Takie gadżety to duże ułatwienie dla osób, które chciałyby zwiększyć poziom aktywności fizycznej. 

Chodzenie leży w ludzkiej naturze: prozdrowotne spacery

W świadomości wielu osób przyjęło się, że dziennie trzeba przemierzać minimum 10000 kroków, co odpowiada ok. 6-7 km. Standardowo człowiek musi poświęcić nieco ponad godzinę, aby tyle przejść. W kontekście całego dnia i doby liczącej aż 24 godziny może wydawać się to niewiele. Jednak współczesny zabiegany tryb życia wielu osób sprawia, że ciężko jest wygospodarować tyle czasu na ćwiczenia każdego dnia. Nie wszyscy są też przygotowani kondycyjnie do takiego wysiłku.

Skąd wzięła się zasada 10000 kroków dziennie? Ciekawostka

Za współczesną filozofię chodzenia i liczenia kroków odpowiada dość niepozorny wynalazek. W Japonii w latach 60. XX wieku pewna firma wprowadziła na rynek innowacyjny produkt. Krokomierz, którego dosłowna nazwa brzmiała „Manpo-kei”. Urządzenie miało za zadanie promować zdrowy tryb życia i wspierać Japończyków w wyznaczaniu sobie celów podczas spacerowania. Pierwszy na świecie profesjonalny krokomierz pomagał liczyć kroki, a jego nazwa bezpośrednio nawiązywała do wyrażenia „10000 kroków każdego dnia”.

Był to zabieg służący promocji sprzedaży urządzenia. Producent za wszelką cenę chciał wymyślić prostą i zapadającą w pamięci nazwę. „Licznik 10000 kroków” dobrze wpada w ucho i jest zapamiętywalne. Nie było jednak wtedy możliwości badawczych, aby rzetelnie oszacować dokładną ilość dziennie zalecanych kroków i wpływ spacerów na tak wiele aspektów zdrowia, co wiemy dziś.

Jak zbudować nawyk codziennych spacerów?

Największym problemem na drodze do zdrowia, szczupłej sylwetki i dobrego samopoczucia jest codzienna motywacja. Dlatego dobrze jest podejść do kwestii spacerów i liczenia kroków jak do budowania nawyku. Wymaga to czasu, ale metoda „małych kroczków” zdecydowanie ma największą skuteczność. Jak zmotywować się do liczenia kroków i aktywności każdego dnia?

  • Ustalaj realistyczne i mierzalne cele – zacznij od np. 5000 kroków i powoli określaj nowe cele.
  • Monitoruj ilość kroków – tutaj świetnie sprawdzają się nowoczesne technologie. Na https://www.komputronik.pl/search-filter/18499/opaski-sportowe-smartbandy możesz zobaczyć opaski sportowe na rękę, które pomogą Ci w liczeniu codziennych kroków i pozwolą monitorować postępy.
  • Określ cel spacerów – chcesz zadbać o zdrowie psychiczne? Poprawić wydolność i kondycję? Może zamierzasz wzmocnić ciało i zrzucić parę kilo? Niech wybrany cel motywuje Cię do codziennych spacerów!

Jak widać, chodzenie to samo zdrowie. Nie musisz od razu robić wielogodzinnych maratonów, bo nawet mała aktywność jest lepsza niż brak ruchu w ogóle. Wspomagaj swoje postanowienia za pomocą praktycznych gadżetów takich jak np. smartwatch czy opaska smartband. Urządzenia pomogą Ci mierzyć ilość kroków i monitorować postępy w kwestii takich parametrów jak pomiar tętna czy ilość spalanych kalorii. Możesz w ten sposób łatwo zapisywać aktywności na swoim zegarku lub opasce. Dzięki temu łatwiej jest wyrobić w sobie motywację do chodzenia i liczenia kroków.
 

– Artykuł sponsorowany

Źródło: Tipmedia.pl
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
„Zachodniopomorska Stójka dla Hani”. Fotorelacja