Spora część z nas (jeśli nie wszyscy) doskonale zna stargardzką fabrykę Bridgestone. Ale czy wiecie, że jej działalność nie kręci się wyłącznie wokół produkcji? Ta obecna w naszym mieście już od ponad 16 lat firma nie tylko produkuje ponad 4 tysiące sztuk opon dziennie, ale przy tym aktywnie działa na rzecz naszej społeczności w ramach różnorodnych inicjatyw. Jednym z ważnych aspektów jest dla niej ekologia.
– W działania prospołeczne, edukacyjne oraz charytatywne angażujemy się regularnie i na różne sposoby od samego początku naszej obecności w Stargardzie. Również troska o ekologię jest nam bliska od lat. Tylko w tym roku wiosną i latem zrealizowaliśmy już kilka inicjatyw, które przyczyniają się do dbania o środowisko naturalne – mówi Magdalena Waniak-Stępniak z Bridgestone Stargard. Jakich? Sprawdźmy!
Festyn Ekologiczny
W lipcu Fabryka Bridgestone Stargard zorganizowała Festyn Ekologiczny. Teatr Letni w Parku Chrobrego wypełnił się sadzonkami roślin, które można było otrzymać w zamian za przyniesione elektrośmieci. Uczestnicy mogli także wziąć udział w konkursie artystycznego malowania opon, a na warsztatach rękodzielniczych nauczyć się wykonywać ozdoby z materiałów recyklingowanych. Nie zabrakło też gier zręcznościowych, pokazów, animacji i zabaw dla dzieci o tematyce ekologicznej i propagującej aktywne spędzanie wolnego czasu i edukację ruchową, które poprowadzili wykwalifikowani instruktorzy.
Tydzień Zrównoważonego Biznesu – Ekologia
Stargardzka fabryka Bridgestone dba o propagowanie proekologicznych postaw i wartości także wśród swoich pracowników – w tym roku m.in. poprzez akcję wewnętrzną Tygodnie Zrównoważonego Biznesu, która odbywała się w maju i czerwcu. Pierwszy tydzień poświęcony był właśnie ekologii. – W jego ramach przygotowywaliśmy dla pracowników i ich rodzin ekologiczne i edukacyjne atrakcje. Informowaliśmy też o wprowadzaniu przez Bridgestone Stargard zmian, które mają ograniczyć negatywny wpływ na środowisko i minimalizować zanieczyszczenia i zużycie energii. Wszystko to w ślad za globalnym zobowiązaniem E8 firmy Bridgestone, zgodnie z którym angażujemy się w budowę zrównoważonego społeczeństwa bazując na ośmiu wyznaczonych wartościach, z których jedną jest właśnie ekologia – tłumaczy Magdalena Waniak-Stępniak.
Warsztaty pszczelarskie i eko-konkurs
Jedną z atrakcji w ramach wspomnianego Tygodnia były warsztaty pszczelarskie, które firma Bridgestone Stargard zorganizowała specjalnie dla dzieci pracowników. Najmłodsi mieli okazję poznać fascynujący świat pszczół i dowiedzieć się więcej o tym, jak istotną rolę te owady pełnią w całym ekosystemie. – Połączyliśmy edukację z zabawą – dla naszych małych uczestników przygotowaliśmy specjalne quizy, a nawet degustację miodów – mówi Liliana Gąsławska. Na tym atrakcje się nie zakończyły – finał warsztatów był zarazem rozpoczęciem konkursu fotograficznego dla pracowników Bridgestone Stargard i ich bliskich. Zadanie? Oczywiście ekologiczne! Uczestnicy muszą przedstawić swoje sposoby na dbanie o środowisko.
Współczesny świat stoi w obliczu wielu wyzwań, a spora część z nich dotyczy środowiska naturalnego i klimatu. Dbanie o naturę i kształtowanie proekologicznych postaw jest ważne i w skali globalnej, i lokalnej. – Cieszymy się, że poprzez nasze działania możemy wspierać także rozwijanie świadomości ekologicznej – zarówno u naszych pracowników, ale też naszego otoczenia i członków lokalnej społeczności. Już nie możemy się doczekać realizacji kolejnych eko-inicjatyw! – podsumowuje Liliana Gąsławska.
Materiał sponsorowany